Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Corina - 13 november 2009 13:37

Så hade man då gjort andra natten och är nu ledig tills måndag kväll. Sovit lite halvdåligt denna dag så jag känner mig lite lurvig. Vi ska ner till Umeå i eftermiddag eftersom sonen ska kolla synen hos optikern.Och då kommer vi också att äta middag på lokal har jag bestämt :) Kan man väl unna sig, det är ju fredag i alla fall.


Natten som gick har varit orolig på avdelningen. Inte en lugn stund ! En av våra nyponrosor till damer har varit vaken och förbannand exakt hela natten ! Och då vi gick hem var det samma läge. Man var ganska så trött i huvudet när man gick hem. Dessutom var det många som vaknade tidigt på grund av damen som levde rullan.

Larmet hos en av våra farbröder hade inte fungerat så trotts tillsyn under natten hade han vid något tillfälle stigit upp i tysthet och kissat på golvet. Det upptäckte vi vid sista översynen på avdelningen på morgonen eftersom han då var uppe och stökade i rummet utan att larmet startat. Han är normalt hemskt trött på morgonen och brukar aldrig stiga upp och vilja klä sig.Nu vaknade han troligen av att vår "lilla nyponros" levde rullan ute på dagrummet.Jag sa till honom att klockan enbart var sex och att han skulle lägga sig igen. Då tittade han på mig med skeptiskt blick och svarade " Men då vaknar jag ju aldrig mer". Ett något dramatiskt svar faktiskt som jag tror inte betydde det som det lät som utan att han troligen menade att han skulle försova sig om han lade sig igen.Han är nämligen konstant på arbetet som lärare denne farbror. Man kan trotts allt inte låta bli att le lite åt dessa dementa.Dom är i de flesta fall en källa till glädje trotts allt.Men visst kan man också lessna emellanåt när man under en natt ständigt blir slagen, klöst, sparkad och spottad på av vissa :( Så jag ska i ärlighetens namn säga att det var vansinnigt härligt att gå hem denna morgon eftersom halva avdelning var vakna och påklädda av oss denna mogon.Allt troligen beroende på vår "nyponros" som varit verkligen ljudlig ute på dagrummet under morgonen.


I övrigt händer det minimalt just nu och resten av dagen fram till dess vi åker ner till Umeå. Nu får ni ha en fortsatt härlig dag och en fridfull fredag kväll !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards