Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2023

Av Corina - 27 december 2023 08:23

 

Så var denna julhelg till ända då. Julen är inget jag uppskattar så det känns fint att den tog slut även detta året.

Orkar inte fira julen som vi firat tidigare. 

Detta året var vi tre, jag, maken och sonen. På julaftonen var det enbart maken och sonen. Dom åt lite mat och tittade på Tv under kvällen. Jag kom hem från jobbet kl 22,30 cirka.


Nu har jag semester i alla fall och ska försöka njuta efter bästa förmåga.


Jag blir alltid lite nere runt jul och nyåret. Försöker verkligen att låta bli att bli det men det är inte så lätt. Och efter min canser-kol och diabetesdiagnos är det ännu svårare att behålla humöret uppe.


Jag får be om ursäkt om jag svarar kantigt på kommentarer ibland , det är inte meningen men ibland blir det bara så. Tänker ofta på döden och drömmer konstiga drömmar och sover på grund av det väldigt illa. Och ska enligt experterna på försäkringskassan vara så frisk att jag borde orka jobba heltid. Nu gör jag ju inte det, försöker jobba 75 % ialla fall efter bästa förmåga. Orkar inte bråka mera med försäkringskassan, då måste man vara frisk.

Värk i vänster ben har tillkommit den senaste tiden. Än så länge hjälper alvedon eller ipren. Hur länge vet man ju inte riktigt. Får ta upp problemet igen vid nästa läkarbesök, sist ansåg man ju att jag var för ung för att över huvud taget kollas upp !


Sonen får fast jobb efter nyåret. Verkligen härligt att nu veta vad man har för inkomst varje månad ! Och han är verkligen glad åt det fasta jobbet !


Dottern har gjort sitt gesällprov och fått gdk på det arbetet.


Dom sköter sig mina telningar. Dottern firade jul med sin sambo och deras familj uppe i Skellefteå. Nu är hon ledig mellan jul och nyåret (komptid att ta ut).


     

Jag får önska alla en god fortsättning. Jag ska försöka njuta av min lediga tid. Längtar efter ljuset och att snön försvinner. Kylan är ingen höjdare heller då det blir jobbigt att andas. Men försöker hålla igång i allafall.


Vi ses en annan gång !


 



    

Av Corina - 2 december 2023 08:12

 

Nu var det verkligen länge sedan. Hej på er !

Livet är inte så lätt längre kan jag säga. Jag jobbar, äter och sover känns det som och känner mig aldrig riktigt utvilad hur jag än bär mig åt. Men vad hjälper det att klaga....nä inget.


Har hunnit med att vara riktigt sjuk nyssens, influensa eller covid, det vet jag inte men det tog lite tid att komma ur det. Så kom det en massa snö också. Hamnade i en driva med bilen och satt fast som i ett skruvstäd !

Efter dryga timmen kom jag loss och då var jag både blöt och kall så dagen efter hade jag feber och värk i kroppen. Blev en sjukskrivning igen då. Känns bättre nu så på måndag tar jag nya tag igen :)


 

Imorgon är det sålunda första advent då igen. Tiden går fort. Julen blir nog lugn. Jobbar julaftonen ochom jag har tur får jag semester sedan (håll tummarna).


Just nu -10 grader hos mig. Verkar bli en gråmulen dag igen.

Imorgon är det julmarknad i Tavelsjö. Vet inte om jag ska dit än. får se vilken temperatur det blir. Jag fryser verkligen numera !

   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards