Corinas Blogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Corina - 31 augusti 2011 13:42

Min förkylning börjar släppa sitt tag. Hemma idag som säkerhetsdag för att vara riktigt säker på att febern inte kommer tillbaka. Snörvlar och hostar lite fortfarande men sånt får man väl leva med. Känner mig i alla fall betydligt piggare. På fredag är det arbetsdag igen och hela helgen dessutom.

Hade tid hos tandhygenisten idag men avbokade på grund av förkylningen och den hosta jag dock har kvar. Inget kul att sitta där och gapa och få hostattacker och kanske smitta ner tandhygenisten dessutom.


Sonen lider av klädbrist :) Detta hoppas jag har löst sig idag. Får väl se när sonen kommer hem. Hoppas kläderna jag köpt nu ska passa......1 par jeans, 2 långärmade tunna tröjor, 1 skjorta och en träningoverall (mjukistyp).

Dottern i behov av stövlar, ett par inköpta men vet inte om det blev rätt storlek. Får åka och byta imorgon om dom inte passar.

Har dessutom hittat igen dotterns försvunna regnjacka :) Nu får jag hoppas den passar också......jag vet att det ska finnas ytterligare en jacka efter storebror men hittar den inte (just nu). Får leta vidare för i detta huset finns det verkligen gömmor att leta i ska ni veta och här råder total kaos i mina gömmor :) Blir nog lätt så när man är två vuxna som plockar och lägger undan och sedan glömmer vart man lagt sakerna.......   . Borde verkligen ta mig i kragen och sortera och gå igenom men det är sååååååå tråkigt......  

Måste även söka rätt på sonens regnbyxor   som jag inte har en susning om vart dom finns, jackan använder han dagligen men byxorna har han nog aldrig använt.....ligger säkert på något finurligt ställe dom med  


Nä tror det blir en kopp kaffe nu    . Mitt lilla trevliga kaos får jag ta hand om en annan dag   .


Vi ses

Av Corina - 31 augusti 2011 07:00

                                     

 
Av Corina - 30 augusti 2011 07:00

                                     

 
Av Corina - 29 augusti 2011 12:09

Blev ordentligt förkyld efter min Bulgarienresa. En riktig skrällhosta, halsont och en röst som sviktar. Lägg till detta ordentlig feber också, även om febern nu börjat släppa sitt grepp efter nästan två dygn........stannar i alla fall hemma från jobbet de tre första dagarna denna veckan för att kunna arbeta helgen med säkerhet.


Har lagt upp en massa inlägg med foton som kommer att visas allt eftersom. Sammanlagt 10 inlägg med enbart foton från resan. Alla inläggen kommer att så småningom finnas under kategorin Bulgarien 2011. Hittills hittar ni tre inlägg med foton där :) Kika gärna och lämna en kommentar, tack. 


Barnen har i allafall börjat skolan nu. Dom missade ju första dagarna men det tror jag inte spelade så stor roll. Dom missade nog inte så vansinnigt mycket trotts allt. Det var väl mest spännande för sonen som började högstadiet och skulle till en helt ny skola. Men det gick bara bra och han verkade bara nöjd efter sin första skoldag. Jag som hönsmamma var nog mera orolig..........kan ju vara rätt jobbigt att komma till en större skola, har ju själv provat detta och har det i ganska färskt minne trotts att det var länge sedan.


Maken är uppe i Sorsele idag, kör upp en bil till Kristina som hon ska sälja. Britts bil är det. Får se om han kommer hem ikväll eller under morgondagen. Är ju rätt långt att köra trotts allt.


Bloggar just nu från dotterns dator......hon fick en minilaptop i måndags. Hade ju lovat henne och man måste ju hålla det man lovar eller hur ? Den ser ut att fungera bara bra. Lite bökigt för min del eftersom skärmen är så liten.....men fungerar gör den i alla fall och rosa är den dessutom :)

Hade först tänkt köpa dator på Expert, On Off konkade ju som de flesta nog vet vid detta laget. Men jag tappar liksom förtroendet för en affär där man ska jaga någon att få hjälp av och som dessutom inte verkar veta ett piss om vad som är bäst och dessutom inte hittar på lagret ! Gav helt enkelt upp Expert och handlade på Media Markt istället, där fick jag hjälp direkt av en mycket trevligt gosse som verkade kunnig i alla fall. Framförallt behövde jag inte jaga runt efter hjälp och det värdesätter jag verkligen !


Nu väntar jag bara på mitt beställda macroobjektiv. Beställde det innan resan och senaste leveransdatum är satt till idag......borde kunna hämta ut det under veckan iallafall. Oj vad spännande det är !


Men nu orkar jag inte längre, måste nog lägga mig och vila om nu inte hostan sätter hinder för detta. I värsta fall får jag försöka vila lite sittande i fotöljen vilket jag gjort natten som var pga hostan.


Vi ses

Av Corina - 29 augusti 2011 07:00

                                     

 
Av Corina - 28 augusti 2011 07:00

                                     

 
Av Corina - 27 augusti 2011 07:00

                                     

 
Av Corina - 26 augusti 2011 18:49

Ja så har man då återkommit till Sverige igen. Resan gick hur bra som helst och det har varit en helt underbar vecka ! En hel vecka med sol och bad, god mat och dryck.......vad mera kan man kräva ?

En massa bilder har det blivit också, så pass många att jag måste dela in dessa i flera inlägg. Annars hinner ni läsare med all säkerhet att bli less :)

Återkommer med inlägg med foton från våran härliga resa till Bulgarien......skulle mycket väl kunna återvända till det fem stjärniga hotell som vi bodde på !


Har gjort sammanlagt tio inlägg med foton som kommer att publiceras i tio dagar kl 07.00 på morgonen. Det får bli mina inlägg med foton från resan till Bulgarien, ingen text enbart bilder :) Kommer i övrigt att försöka blogga som vanligt.......Bulgarien har för övrigt fått egen kategori också, allt för att underlätta i framtiden.


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards