Corinas Blogg

Alla inlägg under januari 2015

Av Corina - 22 januari 2015 12:14

Hyser blandade känslor denna dag måste jag säga. Livet gör tvära kast så är det ju.
23/3 börjar jag arbeta heltid igen efter snart 17 år som deltidare. Hur jag ska orka det vet jag inte men är bara rent tvungen för att sonen ska kunna bo kvar och gå skolan i Vännäs. Så får det bli.

Av Corina - 20 januari 2015 21:31

Fick ett uppdrag av en kollega. Hon ville ha en mössa med ugglor. Och jag hakade på såklart. Blev denna mössa som hon ska få som present då hon fyller 40 just idag .

Av Corina - 20 januari 2015 08:51

Jepp jag har blivit dålig på att blogga och lika dålig på att besöka andra bloggare. Hittar liksom ingen motivation till att sitta vid datorn.

Dessutom strular det med nätet och bloggplatsen dessutom. Blir bara less då det dyker upp diverse oönskade saker när man klickar för att lägga in bilder bland annat.

Men annars mår jag rätt bra just nu. Fungerar på jobbet fast visst kan det ta emot vissa dagar :)

Man kan ju inte ligga i topp alla dagar.


Barnen sköter sin skolgång, gubben mår bra och katterna mår utmärkt. Vad mera kan man önska sig ?

Tja, en dator som inte strular kanske skulle kunna vara trevligt och att jag hittade lite motivation till att fotografera igen.


Nu ger jag upp, fungerar ingenting här på bloggen just nu. Bilder får ni klara er utan idag. Ska testa med mobilen senare och se om jag kan lägga ut det jag tänkt.


Ha en härlig dag !




Av Corina - 12 januari 2015 10:25

Blev ju vinter till sist tydligen. Åter har det kommit snö och det är kallt ute, så länge det nu varar.


 


2015 har startat. Än så länge ganska oskrivet men olika saker gör att det kunde kännas lite bättre.

Men jag fortsätter mitt stickande, sockar handlar det fortfarande om. Sista skapelsen blev ett par kammofärgade i storlek 45. Dom sitter på makens fötter just nu.

Hade planer på lite annat stickat men det har inte blivit av ännu. Sockar är trevligt att sticka och går fort.


Ungdomarna har återvänt till sina skolor. Sonen sist med sin start, börjar idag. Så han åkte till Vännäs igår. Tomt blir det här hemma.


 


Och min kamera ligger prydligt nerpackad i väskan helt oanvänd sedan länge. Ingen som helst lust alls har jag. Blir mest fotat med mobilen, lite halvtaskiga foton som hamnar på facebook. Men kanske kan det bli när jag börjar köpa tulpaner igen....


Nu ska jag provsmaka makens nybakade kaka. Blir spännande, smaksatt med lingonsylt och kanel.

Ha nu en härlig måndag, jag ska jobba men börjar först kl 15 idag.

Vi höres !  

Av Corina - 7 januari 2015 09:44

Nytt år har det hunnit bli. Och mitt bloggande haltar. Just nu beror det på ett illa fungerande tangentbort till datorn. Är irriterande när vissa bokstäver trilskas. Så det får bli några rader från mobilen istället. Mobilen som för övrigt är helt ny sedan gårdagen.
Men jag mår bra även om jag jobbat väldigt mycket över jul och nyåret. Och mindre lär det nog knappast bli detta nya år 2015.
Stickar på. Så kul att sticka sockar är det.
Nu får jag önska alla där ute en fin dag så höres vi en annan dag.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards