Corinas Blogg

Alla inlägg under juli 2020

Av Corina - 31 juli 2020 08:03

 

Mot helgen igen då. Inget speciellt planerat denna helgen .....heller .

Idag finns däremot en del måsten denna dagen.

Besök på kyrkogården för plantering och så ska det handlas plus att jag ska hämta ut paket på Matboa.


Sonen avslutar denna arbetsvecka med en låång dag igen, 6-19 med andra ord.

Så måste jag hitta på något att äta denna dagen också.


Dottern var hem på ett besök igår efter jobbet. Synnerligen trevligt :) Just nu jagas det lämplig lägenhet av hon och hennes väninna. Hoppas dom ska lyckas med det !


 

Ännu en shal har blivit färdig och jag har dessutom fått till en grytlapp också (ingen bild).

Påbörjat en shal igen också......denna gången blir det en bingovinst till jobbet. Sedan får vi väl se vad det blir efter det :)


 

Ulla hittar ställen att sova på :) Verkar ha vant sig allt mera med att Alma aldrig är hemma. Har flyttat över sitt fokus på mig istället. I går morse var det verkligen full fart. Då skulle hon promt leka och det var bara att haka på :)

Idag käkade hon bara frukost och försvann igen. Lika gjorde Simba också.

Kan nog bero på att vädret idag bjuder på solsken.

Förra natten regnade det ju hela natten plus en del av dagen också. 30 mm var det i mätaren när maken kollade på förmiddagen.


Nu får jag önska er alla som orkar läsa min blogg en härlig fredag plus trevlig helg (om jag nu inte kommer mig för att skriva något under helgen).

Cyberkram !


     

Av Corina - 30 juli 2020 07:55

 

Idag regnar det och det har regnat hela natten också.

Blir att stanna inne denna dagen tror jag, om det inte ändras då det där vädret.

Om jag sov bra förra natten så har denna natten inte varit den bästa. Men det får man väl leva med.

Som vanligt inget planerat, dagen får bli som den blir.


Mina fötter och fotleder har ju tenderat till att svälla över dagen och innan kvällen har det varit rätt jobbigt.

Har införskaffat ankelstödstrumpor nu och ska testa om detta gör någon skillnad.

Har ju använt knästödstrumor rätt länge men upplever att det inte är helt ok. Får lättare senadrag i vaderna och även i själva foten när jag använt dessa strumpor. Och mina ben sväller ju inte......

Så nu får vi väl se om ankelstödstrumpor kan vara en lösning.


 


Två paket har anlänt, båda levererade av Post Nord.

Nu väntar jag då på DHL som vanligt.

Och vad jag vet befinner sig paketet här i Umeå sedan tidigt i går morse.

Jaja, bara att gilla läget antar jag. Men vill faktiskt ha mitt garn inom snar framtid.......


 

Nu får ni ha en fin torsdag.

Cyberkram !


Av Corina - 29 juli 2020 09:17

 

Tog mig en sovmorgon idag, låg ända till klockan 8 denna morgon. Och jag har sovit ovanligt bra denna natten.

Tur att de dåliga nätterna bryts med en bra natt lite då och nu.


Sonen har just åkt till sitt jobb. Han hade ju en ganska tuff dag igår men kom hem glad som en speleman ändå. Trött var han förvisso, gick och la sig rätt tidigt.

Dottern vet jag inte riktig, hon är i stan tillsammans med sin väninna och sköter det mesta själv numera. Hör av sig lite nu och då bara. Mår bara bra vad jag förstår :)


Ute är det en mulen dag denna dagen. Luften känns riktigt fuktig denna dagen. För min del gör det inget. Jag är ju ingen vän av solen ändå och klarar mig bra med mulet också :)


Var ju till frissan härom dagen.

 

Dålig bild men såhär ser jag ut just nu i alla fall.

Nöjd som vanligt måste jag säga med både färg och längden på håret.


Planer för dagen......nä inga som vanligt säger jag då. Lär väl bli lite småplock som det alltid blir. Tvättade ju igår så tvättkorgen är inte överfull i alla fall. Helt tom blir det väl aldrig i detta huset :)


     

Arbetet med senaste projektet går vidare men tar lite tid. Blir en hyfsat stor sjal som det verkar.

Väntar på nytt garn så jag gör mig ingen brådska med denna. Har bara 1 ½ varv kvar nu ändå.

Planen med min virkning framöver blir att prova virka i annat än bomullsgarn. Får se hur det går. Kan bli vintersjalar kanske.......yllegarn har jag ju redan hemma i ganska stora mängder :)


 

Mitt PSP 64 bitars fungerar i alla fall. Får vara glad åt den biten. Får ju till lite alster även utan plug in.

Kanske måste uppgradera men jag vet inte riktigt om det hjälper då jag inte lyckas installera den 32 bitars som jag redan har på den gamla datorn.

Jaja, den som lever får se......kanske snubblar jag över någon datorexpert vad det lider ;)


Fortsätt nu med er dag !

Cyberkram !


Av Corina - 28 juli 2020 11:41

 

Har inte lyckats ladda in rätt psp.....får bara in 64 bitars och jag vill ha 32 bitars för att kunna använda plug ins.

Det går hyfsat att göra bilder i 64 bitars också (se ovan) men saknar en massa funktioner som olika plug ins ger.


   

Senaste alstret, inte riktigt färdig ännu. Ska göra en kant runt hela också. Kan ta lite tid :)


Sonen började jobba kl 6 imorse. Kör en rutt mellan kl 6 och cirka kl 12. Sedan en rast för att köra nästa rutt fram till kl 19 som vanligt. Aningen tuff dag.Men det ger klirr i kassan :)


Själv har jag satt om blommor idag. Köpte två silverkallor och två elefantöron igår så nu har jag blommor i vardagsrumsfönstren (så länge det nu varar). Har ju en tendens att ta död på all växtlighet här hemma ;)


Ha nu en fin tisdag.

Cyberkram !


Av Corina - 26 juli 2020 07:52

 

Jepp söndag är det idag och ute lyser faktiskt solen denna morgon.

Lyckades ligga till kl 7 denna morgon men har varit uppe två gånger under natten.

Drömmer så väldigt konstiga drömmar numera. Och dom är så väldigt verkliga när man vaknar på natten.

Och svårt att riktigt somna om efter dessa udda drömmar.


Vad ska jag göra denna dagen då ? Vet inte riktigt än faktiskt. Om det inte regnar kanske jag kan ta en tur med kameran. Fast är så trist när jag inget fotoprogram har i datorn......blir som det blir då.

Och lär väl inte kunna hoppas på att den gamla datorn kommer hem idag, har jag tur kanske den kommer hem imorgon måndag då dottern slutar jobba för dagen.......


 

Såhär ser senaste projektet ut för tillfället. Lite kvar att virka är det.

Och väntar på nytt garn gör jag dessutom. Blir spännande när det kommer.

Fast att det ska dyka upp inom de närmaste dagarna tror jag inte på.

Post Nord utlovar 3-6 dagar och det brukar stämma. DHL utlovar 1-3 dagar och det har jag aldrig fått uppleva. och denna gången är det åter igen DHL som ska leverera.......sist tog det 11 dagar !

Nåja, bara det kommer !


 

 

Simba har sett lite luggsliten ut ett tag. Men efter en ordentlig borstning häromdagen (som inte uppskattades) ser han lite bättre ut ändå. I skrivande stund vet jag inte var han är men ute är han i alla fall.


 

Ulla har varit in och sagt god morgon, ätit lite och gått ut igen. Under natten sov hon i makens fotölj. En kort stund låg hon hos mig i sängen men det blev nog för varmt till slut.  


Nu får ni ha en fortsatt fin söndag.

Cyberkram !


 

Av Corina - 25 juli 2020 06:27

  

Det där med att sova på morgonen är inte riktigt min grej. Någon enstaka gång lyckas jag sova till halv åtta. Men idag är inte en sån dag.

Vaknar till en mulen, regnig och blåsig dag igen.

Lördag är det, både sonen och dottern är ledig från sina arbeten. Dottern förärade oss en blixtvisit igår. Återvände till Umeå efter hon lämnat lite saker och duschat och hälsat på Ulla. Lär nog inte dyka upp mera här hemma denna helgen :)

Sonen kom hem från jobbet igår med en påse ostkrokar till mamma !

Båda telningarna betalade bensinen till pappa igår. Ordning och reda kan man väl säga.

Den som inte betalar något i detta är mamma i familjen eftersom hon betalar så mycket annat varje månad :)


Beställt ankelstödstrumpor nu på morgonen. Brukar ju handla på Gus Textil men denna gången blev det Min Fot istället. Gus textil tar 77 kr i frakt medans Min fot tar 39 kr.

Undrar varför Gus textil är så förbannat mycket dyrare på sin frakt ??? Ocker eller.......stöld......dyrt i alla fall.


   

 

Testar ett nytt mönster på sjal denna gången också.

Ser väl rätt skapligt ut kan jag tycka.

Har börjat virka grytlapp igen också för att variera lite :)


På agendan idag återfinns tvätt av kläder. Tvättkorgen börjar vara välfylld igen.

Men det är väl det enda jag har på min agenda denna dagen.

Blir en kojdag idag då man tittar ut på regnet :)

Virka lite och mysa med katterna blir det nog också. Katterna stannar helst inne såna här regniga dagar.


 

Fortfarande inget PSP på min nya dator då dottern inte hade med sig den gamla datorn hem igår som jag hoppats på.......blir att lida ett tag till med andra ord.


Ha nu en härlig lördag.

Cyberkram.


Av Corina - 24 juli 2020 07:31

 

Bilden från igår kväll.

Ulla har börjat ligga just där så fort jag försöker greppa virknålen :)

Och hon har även börjat sova i vår säng.

Dottern kommer dock hem en sväng idag har hon lovat.


 

Denna blev jag i alla fall klar med igår mellan kattbesöken.

Nu måste jag hitta nytt projekt med andra ord.

Beställde nytt garn igår dessutom men har lite garn kvar här hemma, kan man väl säga :)

Men frågan återstår ju, VAD ska jag virka ?

Måste kolla gratismönster på nätet under dagen.


 

Ulla har sitt favorithörn men just nu är hon ute . Har varit in och ätit frukost.


 

Grönsaker som serverades till middagen igår. Gjorde räkcrepes till middag.


Dagens middag blir köttfärspaj är det tänkt. Har kvar köttfärsröra sedan någon dag som blir utmärkt att lägga i en paj. 

För övrigt har jag inte planerat så vörst mycket. Kanske ska tvätta lite under dagen, får se.

Vädret idag är mulet och så blåser det idag också. Under natten har det regnat.

För min del spelar vädret ingen större roll trots att jag har semester, är ju ingen soldyrkare direkt.


Nu får ni ha en fortsatt härlig fredag.

Cyberkram !


Av Corina - 23 juli 2020 07:59

 

Torsdag morgon, vaknar till en regnig och blåsig dag.

Inget att göra åt även om kroppen är lite småsur över denna blåst. Var tvungen att stiga upp inatt och ta en värktablett för att kunna sova vidare.

Släppte in Ulla när jag var upp inatt också. När jag kom tillbaka till sängen låg hon redan där och sov :)

Nu har hon gått ut igen fast det regnar och blåser.


 

 

Blir nog en shal detta också. Efter den vet jag inte riktigt vad jag ska virka faktiskt. Får fundera vidare på det medans denna växer sig klar.


Sonen var just upp och sa god morgon. Han ska iväg och jobba idag igen med start kl 10.


Jag hoppas på att dottern kommer hem idag. Hennes andra covidaprov var negativt och det tackar jag för.

Nu kan hon börja jobba igen och umgås med oss gamlingar igen :)


Annars så rullar det på som vanligt kan jag tycka.

Får önska alla en härlig torsdag.

Cyberkram !


 


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards