Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Corina - 3 november 2009 12:34

Besöket hos vetrinären denna gång blev riktigt trevlig även om ärendet inte alls var speciellt roligt.


Visade sig att jag fått betala över två tusen kronor för mycket. Jag skulle ha betalat 3100 kr men har betalat 5675 kr.

Den som gav oss summan hade missuppfattat vetrinären och även gett oss den del som vår uppfödare ska betala. Så jag har betalat även uppfödarens räkning. Nu är det i alla fall rättat till och vetrinären skickar alla papper till Folksam när provsvaren kommer i nästa vecka. Nu ska jag själv försöka fylla i en skade anmälan och skicka in. Kan bli nog så spännande,har fixat en blankett via Folksams hemsida som jag nu ska ta och fördjupa mig i. Har aldrig någonsin utnyttjat någon djurförsäkring så jag har inte en aning om hur detta fungerar. Och jag hoppas verkligen jag slipper vara med om detta igen !

Nästa gång jag besöker någon vetrinär blir det tillsammans med valp som ska vaccineras och unghund som ska röntgas......så det så !

Av Corina - 3 november 2009 08:34

Ny dag. Nya tag.


Eftersom jag inte hade rätt summa på lönekontot måste jag tillbaka till vetrinären idag för att få intyget. Jag har sällan 6000 kr på lönekontot nämligen så det blev att ta hunden med hem men lämna intyget tills summan är betald. Och den betalade jag in i går sedan vi kommit hem. 5675 kr är en del pengar tycker jag. Men vad gör man ? Man betalar och ser kanske inte glad ut men i alla fall. Så får vi se vad Folksam säger.


Ute blåser det hos oss idag och är gråmulet. Men än regnar det inte i alla fall. Jag måste handla mat också idag då skåparna börjar bli aningen tomma. Mat måste vi ju ha. Funderar på pizza till middag, egentillverkad pizza. Den blir godast tycker jag i alla fall.

I övrigt vet jag faktiskt inte vad jag ska göra denna dag. Man får ju liksom en del tid över numera när man inte har hunden. Tar sin tid att lägga om rutinerna här hemma.

Men jag kan säga att katten får en massa uppmärksamhet extra.


Ska lämna lite saker till uppfödaren också idag. Har ju en massa hundmat kvar som bara står och blir gammalt. Bättre att ge bort än att kasta. Kostar ju lite det också.

Så ska det väl städas lite som vanligt. Just nu dras det ju in en massa eftersom det är blött ute. Barnen drar in enormt och även maken faktiskt. Måste dammsuga och torka golven.

Ska också passa på när jag handlar och se om jag hittar en ny torkställning till tvättstugan. Den jag har börjar bli lite ranglig faktiskt. Får se vad jag hittar på Coop.


Nu önskar jag alla mina vänner en trevlig dag !


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards