Corinas Blogg

Alla inlägg under juni 2022

Av Corina - 28 juni 2022 07:27

 

Värmen gör mig extra trött och orkeslös !

Men det är ju trotts allt sommar så man får väl härda ut.


Var på läkarbesök igår. Information om fortsatt behandling och kontroll efter operationen.

Fick träffa en fantastisk läkare !

Allt såg bra ut förutom såret efter dränaget som inte vill läka riktigt.

Togs en odling på varet och sattes in antibiotika.

Remiss till onkologen skickades också in för att jag ska få cellgiftsbehandling.

Efter det kommer jag att kontrolleras med jämna mellanrum i fem år. Är jag fortfarande frisk då anser man att cancern ska vara borta.

Och sjukskrivningen sträcker sig nu till den 2 oktober !

I övrigt tyckte läkaren att jag jobbat på bra med min återhämtning !


Kilade förbi på jobbet också och lämnade det nya sjukintyget och berättade vad som kommer att hända.

Tassade in på avdelningen också för att träffa kollegor och de boende. 

Min "egen" lilla tant vill ju veta hur det går och hon väntar oavbrutet på att jag ska komma tillbaka !

Nu får hon dock vänta några månader till med andra ord.


Sammanfattningsvis ser det bra ut för min del :) 

Så det blir en hemmasommar och kanske semester efter sjukskrivningen då !


Nu får ni ha det bra i sommarhettan.

Jag ska tvätta idag, vila och dricka vatten :)

Cyberkram !


      

Av Corina - 20 juni 2022 08:22

 

Bloggen har ju kommit att handla om min resa som cansersjuk. Det mesta kretsar runt detta just nu.

Även mina tankar såklart.

Har fått tid på Lungmottagningen nästa måndag, 27/6 för information. Så det rullar på trotts sommaren.

Jag ska ju vidare till cytostatikabehandling också.

Har haft några dagar nu då jag varit lite sämre. Sist jag gjorde mitt träningsprogram tog jag nog i lite i överkant. Så pass att jag haft ont faktiskt, varit svårt att ligga och har sovit dåligt.

Idag känns det betydligt bättre och jag har kunnat sova men som vanligt vaknat en gång i timmen. Men jag har legat i sängen större delen av natten.

Så är det med livet, ena dagen mår man bra och tar i lite för mycket för att nästa dag få vila lite mera.


 

Har fått till några foton i alla fall. Blir ju väldigt korta promenadturer för min del så blir liten variation på bilderna :) Och är ju dessutom synnerligen ringrostig bakom min kamera.


   

Jag hoppas kunna fota mera så småningom bara vädret blir bättre. Nu några dagar har ju regnet formligen öst ner så det har blivit att stanna inne.

     

Idag är det inget planerat än så länge. Kanske måste iväg och handla men måste först inventera skåparna här hemma.


 

Med dessa rader får jag önska alla en härlig måndag.

Var rädda om varandra.

Cyberkram.

 

  

Av Corina - 18 juni 2022 09:38

 

Vaknade kl 7 efter en riktig skitnatt måste jag säga.

Sovit minimalt, lite bättre efter en extra alvedon denna natten.

Ute regnar det denna dagen vilket verkligen behövs.


Ikväll ska vi fira en blivande 50 åring. Får se hur länge man orkar delta.

Har sonen som ska köra och hämta ikväll.


Besked igår via 1177 framtidens planer från sjukhuset.

Kallas till information på lungan för att sedan kallas till behandling med cytostatika på onkologen.

Tumören mindre än 4 cm och utan spridning, vilket känns väldigt bra !!


Nu får jag fortsätta samla krafter inför den behandlingen med andra ord.


 

Nu får alla ha en fortsatt fin lördag !

Cyberkram !


Av Corina - 17 juni 2022 08:19

 

och min lillebrors födelsedag. Idag fyller han sålunda 53 år. Pratade med honom igår kväll men glömde totalt bort att säga grattis då. Vi hade lite andra saker att dryfta kan man väl säga.

 

Livet går vidare, så är det men alla dagar är inte bäst om jag säger så.

Jag gör min gymnastik och tar promenader men upplever ingen större förändring än att jag oftast mår bra på morgonen i alla fall.

Under dagens gång försvinner orken totalt !

Försöker röra på mig både förmiddag och eftermiddag, men på eftermiddagen blir jag så anfådd att det nästan inte går.

 

Försöker undvika att grubbla, men det är inte så lätt.

Har inte fått något svar på vilken typ av canser det var än och några besked om det blir mera behandling.

Väntan är jobbig !

En sak är jag i alla fall på det klara med, kommer inte att vara redo för något arbete den 3 juli när min sjukskrivning går ut !

Innan dess hoppas jag höra något från läkaren.......

 

Nåja, livet måste ju ändå levas trotts allt.

Ska på fest imorgon. Kan bli trevligt ändå, ett avbrott i vardagen om man säger så.

Vad resten av denna dagen ska ge vet jag inte riktigt än. Får väl se skulle jag tro.


Får önska alla en trevlig fredag och en underbar helg.

Cyberkram !


 


Av Corina - 7 juni 2022 07:26

 

Igår var det en vecka sedan jag opererades då.

Har varit en lite jobbig vecka men är sedan i fredags hemma igen.

Operationen gick bra. Nedre loben i vänster lunga togs bort. En del körtlar togs också bort.

Allt skickat på lab för analys och svar kommer så småningom men förändringen i loben var canser i alla fall.

Förändringen i den övre loben klassades som inte canser men man tog prov. Den sitter sålunda kvar den förändringen.

Så småningom kommer man att besluta om det blir aktuellt med någon mer form av behandling.

Så tills vidare återhämtar jag mig här hemma. 

Saknar ork, blir anfådd av att gå över köksgolvet typ. Min träning består av att promenera tillsammans med min rullator korta sträckor just nu, sträckorna ska bli längre och längre är det meningen. Har tagit mig ett varv runt vårt hus som längst idagsläget. Får efter det vila för att återfå normal andning igen.


Planerna för denna dagen är ett besök på min arbetsplats, lämna sjukintyget. Och så ska jag på apoteket och affären också. Mat behöver vi ju trotts allt. Maken följer med för att fixa eventuellt tunga lyft.

Har egentligen inte så ont längre annat än då jag ska hosta, vilket är lite nu och då.

Tar inget morfin dagtid, endast en tablett till natten nu. Dagtid tar jag en starkare form av alvedon och det klarar jag mig på tycker jag (kanske har hög smärttröskel).

 

Så jag mår väl skapligt ändå men som sagt, blir väldigt fort trött och har ju KOL i botten också dessutom.

Men jag kämpar vidare !


Får önska alla en fin dag.

Hos mig lyser solen i alla fall.

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards