Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2021

Av Corina - 30 december 2021 08:49

 

Idag jobbar jag min sista dag detta året. 

Får ta nya tag nästa år med andra ord :) Fast utsikterna är ju inte de bäst men det går vi in på en annan gång.


Har ju arbetat hela julhelgen detta året. Har gått bara bra som vanligt. Varit en ganska lugn helg.

Nu ser jag fram emot att vara ledig över nyårshelgen, få fira lite lagom och vara bara ledig.

Gäster ska vi ha men dom tillhör ju familjen.

   

 

Hoppas alla får ett bra nyårsfirande !

Ses nästa år :)


Cyberkram !

  

Av Corina - 23 december 2021 09:21

 

Dagen före julafton då.

Mulet och ca -5 grader kallt och blåser lite.

Ska handla julmaten denna dagen. Fixa skinkan också.

Planerar blöta  till middag idag.

 

Fick ett meddelande från min bror. Jag har fått canser. Ska opereras på tisdag.

Satte banne mig kaffet i vrångstrupen !

Har pratat med honom efter operationen och den hade gått bra och han mådde väl rätt bra ändå.

Han har inte fått veta ännu hur allvarligt det är, blir väl i mellandagarna. Skulle få besked från Salgrenska som sköter det hela.

Men det var snabba ryck i alla fall. Någon dag mellan undersökning till operation ! Ibland fungerar vår sjukvård ypperligt !

Så här hoppas vi på att cansern inte fått någon spridning.

 

Och nu inväntar vi julen då, som kommer att gå av stapeln på mitt jobb för min del detta året.

Hela julhelgen räddad kan man väl säga. Kväll imorgon, dag på juldagen och kväll på annandagen. Kallas väl jackpott eller hur :)

Får rikta in mig på att fira nyåret istället då jag är ledig tre dagar.

 

 

Får med dessa rader önska alla en God Jul i alla fall.

Cyberkram !


Av Corina - 14 december 2021 09:24

 

Ännu en helg och en ledig dag har passerat.

 

Helgen var nog bra tycker jag men den delade turen knäcker kroppen. Man jobbar enbart när det är som mest jobb på avdelningen. Dessa delade turer är verkligen ett sätt för arbetsgivaren att utnyttja personalen maximalt !

 

Igår måndag var jag då ledig. En dag man lika bra skulle kunna radera faktiskt. Orkar ingenting den lediga dagen efter en delad tur ! Och idag är det dags för arbete igen dessutom. Kväll igen till kl 20, hepp !

Hoppas det ska fungera och att ressten av veckan ska fungera också. Just nu känns det lite tvivelaktigt faktiskt.

Nåja, lär väl visa sig.

 

Får också hoppas att man plogat vägen som varit totalt oplogad hela förra veckan. När jag körde hem på söndag kväll var vägen rena katastrofen ! Många är det som den senaste tiden haft kontakt med trafikverket som absvarar för våra vägar. Hoppas på resultat !

 

Med dessa rader får jag önska alla en trevlig tisdag.

Cyberkram !

  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards