Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Corina - 12 november 2009 15:38

Jag har nu sovit de timmar jag behöver, tydligen. Vaknar vid 13 tiden hur jag än bär mig åt, då anser nog kroppen att jag vilat klart.

Innan förra natten fick jag ju inte vila något på eftermiddagen men det gick fint i alla fall hela natten. Detta mycket tack vare en helt fantastisk kollega ! Hon är så himla rolig att arbeta med så man glömmer tiden många gånger. Nätterna går snabbt eftersom det sällan saknas samtalsämnen oss emellan, vi är liksom på samma våglängd upplever jag i alla fall. Om jag skulle bli tvungen att sluta på natten som resurs är det henne jag kommer att sakna mest !


Grunnar lite på upplägget på mina sidor med örhängen. Funderar på att separera mina änglaörhängen från övriga och göra en speciell sida med dessa. Har redan börjat jobba på detta men det tar lite tid att sortera alla bilder och flytta till och mellan mapparna :) Egentligen skulle man väl göra en sida med de juliga örhängena också men min tid är ju begränsad och man måste hinna lite andra saker också.


Har suttit en stund med mitt pyssel att göra örhängen sedan jag steg upp. Har gjort några par som jag tänkt ha själv. Lite änglar har jag gjort, små änglar i olika färger som jag satt på en lagom stor kreolring i silverfärg. Jag älskar örhängen som hänger lite. Dom syns bättre då mitt hår börjar vara riktigt långt nu även vid öronen :) Kämpar ju med att låta håret växa ut just nu. Ibland är jag less och funderar på klippning men sedan så fortsätter jag och kämpa istället. Förr eller senare går det ju att sätta upp håret bara man har tålamod :)


Snart middag också. Idag blir det stekt falukorv och makaroner. Enkelt och snabbt då jag dels vill hinna vila en stund innan arbetet och så ska dottern på fotbollsträning ikväll också. Och jag är lite seg när jag jobbat natten så matlagningen blir så enkel som möjligt.

Hittade ett fiskrecept i en tidning som min nattkollega hade med sig härom natten. Måste be henne skriva av det åt mig. Glömde det förra natten :)


Önskar er alla en fortsatt härlig dag och kväll !

Av Corina - 12 november 2009 04:37

Klockan börjar gå mot fem på morgonen.Natten har förflutit lugnt måste jag säga.Inga ringningar att tala om och några passningar på sjukhemsavdelningen behövde jag inte göra. Det var klart när jag kom ner så där blev det enbart en social samvaro med kollegan :) Nog så viktigt det också.


Kl 07 får jag gå hem och sova ! Ser fram emot det nu.



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards