Corinas Blogg

Alla inlägg under juni 2023

Av Corina - 20 juni 2023 07:44

 

Ännu en dag har startat. Solen gassar redan här. Kommer att bli en olidligt varm dag igen.

Värmen gör det jobbigt att andas för min del, just nu känns det bra att ha semester faktiskt.


Gårdagens läkarbesök gick bra. Cansern har inte kommit tillbaka och det gör mig väldigt bra. Kommer att bli fortsatt sjukskriven 50 % och jobba 50%.

Läkaren tyckte att det kunde vara dags för sjukbidrag som det kallas idag. Eftersom jag inte kommer att bli bättre än vad jag är idag. Har ju nedsatt lungfunktion på grund av canser och KOL.  Vi får väl se vad försäkringskassan anser i frågan.

Nästa återbesök blir i oktober.


 

Nu får jag önska alla en fortsatt trevlig dag. Själv måste jag iväg och handla lite men sedan blir det att ligga i  skuggan på min solsäng som numera har en skön madrass tack vare sonen i familjen.


Cyberkram !

   

Av Corina - 17 juni 2023 07:47

 

För de allra flesta en helt vanligt lördag.

Och jo jag håller med faktiskt.

Fast själv har jag inte sovit speciellt mycket denna natten. Och har jag somnat har jag drömt en massa hemska saker !

Jag antar att det är för att jag ska till onkologen på måndag för efterkontroll igen. Det har varit likadant vid varje sådan gång.

Livrädd att cansern ska komma tillbaka !!


 

Ska iväg tillsammans med sonen och köpa en solsäng idag. och så ska vi troligen handla också plus att jag har ett paket att hämta i Tavelsjö på Matboa.


 

Önskar alla en härlig lördag !

Cyberkram !


Av Corina - 11 juni 2023 07:32

 

Söndag morgon. Vaknar efter en ovanligt bra natt om man ser till mängden sömn.

Jobbar 16-20 ikväll, tredje kvällen på raken. Sedan har jag fem veckors semester.


Gjorde en ny CT i torsdags. Gick bra för utom att kärlet sprack när kontrasten skulle gå in. Gjorde lite ont och har haft ont sedan dess. Men det känns bättre idag.

Den 19 juni ska jag på läkarbesök och få hör hur CT:n såg ut. Och som vanligt är man aningen orolig inför detta, varenda gång !

Nu är det ju detta med jobbet också. Har ju jobbat 50 % sedan förra besöket och det har väl inte varit någon dans på rosor kan jag ju säga. Springet tar all min ork i anspråk . Har jag gått en korridor en väg måste jag vila innan jag klarar av att gå tillbaka ! Jobbigt att bli så hemskt andfådd av minsta lilla !

Ska ta upp detta med läkaren den 19/6 och höra vad han anser. Just nu gruvar jag mig för att komma tillbaka till jobbet efter semestern, med vikarier och vad allt det innebär ! Hur ska jag orka ???


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards