Corinas Blogg

Alla inlägg under februari 2022

Av Corina - 18 februari 2022 08:07

 

Ja så skriver vi fredag igen då och ännu en arbetshelg står för dörren.

Kort helg, det vill säga korta dagar lördag och söndag.


Min lediga dag försvann som vanligt snabbt igår.

Började dagen med ett tandläkarbesök på förmiddagen. En rotfyllning stod på agendan och som vanligt är jag ett vrak före besöket. Men allt gick bra så nu är tanden hel igen då och plånboken betydligt tunnare. Allt gick på 3480 kr.

På kvällen var det styrelsemöte med Tavelsjö centerkvinnor. Länge sedan vi kunde träffas nu på grund av pandemin. Trevligt att kunna träffas igen var det.

Planerade vårt årsmöte som kommer att gå av stapeln den 8 mars, internationella kvinnodagen. 


Kommit en hel del snö natten mot igår. Vägarna åter vintervita med andra ord och vissa vägar är inte riktigt roliga att köra plus att det förekommer ren på vissa ställen.

Vad som förvånar mig är att bilister verka helt obrydda om sämre väglag och renar på vägen. Man kör som idioter hela tiden. Varför är vi så stressade i vårt samhälle ? Och det verkar bara bli värre och värre.

Om man sänker hastigheten på sin bil från 80 till 70 så blir ju tidsförlusten verkligen försumbar men det är snarare så att de allra flesta verkar öka hastigheten istället trotts vinterväg och ren.

Tycker synd om renen som hela tiden stressas av idioter som ligger på signalhornet, vevar upp bilrutor och skriker eller prasslar med plastpåsar för att renarna ska försvinna fort från vägen för att i nästa sekund rusa ut i vägen igen. Orsaken till att renen är på vägen är oftast detta vägsalt som sprids så kliver dom av en stund så är dom lika snabbt tillbaka på vägen igen.


Befolkningen skulle verkligen behöva avstressas i dessa tider !


 

Får önska alla en fortsatt bra dag.

Ta det lugnt, lätta på gasfoten. Tror de du känner vill slippa läsa din dödsruna i förtid.


Cyberkram !

  

Av Corina - 7 februari 2022 09:37

Hemma isolerad från omvärlden med positiv covid sedan före helgen. Känns overkligt då jag inte ens känner mig sjuk. Lite frustrerande. Familjen mår också bara bra, ingen visar något på att ha drabbats. Ska stanna hemma totalt sju dagar vilket betyder att jag får börja jobba igen på torsdag om jag räknat rätt.
En fördel är väl att OS är i full gång så det finns lite att titta på. Har ju även min padda så jag kan titta på film och serier. Har hunnit avverka en hel del den senaste tiden.
Jobbar lite med paint shop pro också så helt sysslolös är jag ju inte. Hoppas dom har det bra på jobbet också, att ingen fler drabbats på grund av mig.
Får önska alla en fortsatt fin dag i alla fall.

Av Corina - 4 februari 2022 08:44

     

Ja vad annat kan man säga ?

Coviden har styrt länge nu och man har tassat runt och verkligen varit försiktig.

Vaccinerad med tre sprutor är man också.

Lika förbannat sitter man nu här och är positiv för skiten.

Var ju sjuk en vecka och testades då negativ. En vanlig förkylning tydligen.

Hann tillbaka på jobbet och vips nästa test visade positivt men har inga symtom !

Jag har troligen smittats på jobbet eftersom jag inte ens under två veckors tid varit på ens någon affär !

Och vi bär munskydd på jobbet, alla !

Vad fan gör munskydden för nytta blir min fråga då ? Om alla bär munskydd borde ju alla vara skyddade, eller hur ??


     

Nåja nu är det som det är och jag sitter här och ska så göra i 7 dagar !

Har inga symtom alls, inte ens den minsta snörvel. Mår som jag brukar göra och ingen feber.


     


Vad annars då.....tja just nu snöar det och blåser och är -7 grader. Slipper med andra ord ut i snövädret i alla fall.

Hur dagen ska fördrivas återstår att se. Blir väl småplock och tvätt och planera mat och sånt som vanligt.


   

 

Lär återkomma en annan dag. 


Kram till er alla !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards