Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

God Morgon

Av Corina - 27 november 2011 06:54

Kolsvart ute som sig brukar denna årstid. Ingen snö ännu så länge. Men det har blåst hela natten. Man hör tydligt via skorstenarna på huset när det blåser.

Igår var jag iväg och handlade för veckan. Sällan jag handlar en lördag, tycker det brukar var för mycket folk då. Men igår åkte vi tidigt och slapp således värsta rusningen.

Maken hade förberett städningen under fredagen då jag jobbade så det var bara plocket kvar och så ställa fram adventsstakarna i fönstren :) Övrigt pynt kommer fram närmare jul hos oss.

Färgade håret på eftermiddagen så nu är jag rödhårig igen :) Middagen bestod av Tacos och gott vin till detta. Sedan blev det att slappa framför TV:n.

 

Köpte mig två Amaryllisar igår, kostade endast 100 kr för två stycken. Billigt och jag älskar just Amaryllis ! Nu får jag hoppas att dom båda blommar vackert till jul. Två knoppar är det på varje blomma faktiskt.

Som julblomma ska det vara Amaryllis tycker jag. Har lite svårt för Hyacinter då jag tycker dessa doftar lite väl mycket även om dom är vackra att se på. Och julstjärnorna går inte att ha hemma hos oss då dessa är känsliga för drag. Dom brukar ganska snabbt stå utan blad hemma hos mig och det är så trist. Men så är det ju med gamla hus, det drar lite här och där skulle jag vilja påstå.

Lite stel i kroppen är jag efter springet och jobbet här hemma. Sedan slet jag ganska ordentligt på jobbet i fredags då vi endast jobbat två större delen av förmiddagen. Slitet sitter kvar.

Väntar på att företagshälsovården ska höra av sig till mig. Chefen lovade ju att ordna så jag skulle få komma dit och se om dom kan hjälpa mig med min onda kropp. Minsta ansträngning över det normala tenderar till att kroppen protesterar flera dagar efteråt och det är ju inte normalt.


Nu blir det kaffe och tidningen. Så duschen innan vi ska åka till kyrkan.


Vi ses 

   
 
lillis

lillis

27 november 2011 07:32

Vackra foton som alltid.
Hoppas att företagshälsovården snart hör av sig till dig så att du kan få hjälp.
En bra1:a Advent till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

27 november 2011 07:51

Håller med om vackra foton. Ja Hyacinter har jag sldrig kunnat ha på grund av allergi och doften från dessa
Julstjärnan har jag däremot kunnat ha
Jag har en Amaryllis som stått ute i sommar få se om den hinner blomma
Det är lustigt när jag jobbade i kassan så här vid jul så kände jag aldrig av hur mycket folk det än var
Det var bara kul
Men nu om det är mycket folk när jag ska handla så vill jag bara hem
Så vackra örhängen du har gjort

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Spanaren

Spanaren

27 november 2011 11:45

Så fina bilder och den översta och den understa föll mig bäst i smaken ;.) Titta på den nedre bilden och låt fantasin få flöda. Ni ser väl två ben och en hand plus kroppen eller hur ;.)

Ska chefen beställa tid så får du vänta länge ... sanna mina ord. Hon vet att du ska jobba julen och hur skulle det gå om du blev sjukskriven?!?! Du får ringa själv eller hur?

Själv har jag varit ännu sämre pga. att blåst med mera ... något som du också kanske känner av eller ...

Trevlig första advent/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

27 november 2011 13:51

Du har lika härlig fantasi som jag :) Så roligt när någon betraktar ens fotografier tolkar dom på sitt sätt.
Ja du det kanske blir så jag får ringa själv trotts allt....kanske är det blåsten som gjort att även jag kännt mig sämre de senaste dagarna....så kan det vara. Trevlig första advent till dig också!

 
Spanaren

Spanaren

27 november 2011 15:22

Gör så vännen ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

27 november 2011 19:59

Hoppas du kan få hjälp med din dumma kropp som bara jäklas, skall man jobba som du gör så måste kroppen vara brukbar och ok.
Fruktansvärt Adventsväder, regn och stormar.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards