Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Corina - 17 november 2011 17:41

Tänk vad lätt det är att påverka varandra även negativt ! Alla gnäller på något och även om man inte vill det själv så hakar man på.....utan att egentligen tänka vidare över detta.  Men hur ska man göra för att ta sig ut ur denna negativa tankebana och istället se det possitiva ? Det är inte lätt, jag vet inte hur man ska bära sig åt när en hel avdelning konstant hittar något att gnälla över. På något sätt borde det ju gå att bryta denna, i mina ögon fula ovana, eller hur ?

   

Jag vill inte gnälla, försöker verkligen att inte göra det men så är det någon som gnäller och vips så är man inne i denna gnällmentalitet utan att man hinner reflektera ! Kan det vara så att man är så fruktansvärt utarbetad att man helt enkelt inte orkar stå emot ? Kan en hel avdelning drabbas på samma gång av samma utarbetarkännsla ?

Det värsta är att det har pågått så länge att det kanske blir svårt att komma ur det.

Måste försöka utstråla possitivitet helt enkelt och se om det kan smitta av sig det också. För som det är nu blir det bara jobbigt.........måste börja tänka possitivt och sprida mina possitiva tankar ! 

 

Nåja, just nu mår jag i alla fall rätt bra. Imorgon är det en ny dag och jag är ledig igen. Måste ner och handla. I första hand frukt och grönt. Men jag har fortfarande inte köpt ramarna till mina fotografier. Blir en tur ner till Clas Olsson imorgon. Behöver en gradskiva också, till sonen så han kan göra sin matteläxa ordentligt.

 

Dagens bilder är från min tanka och rensapromenad igår :) Finns fler också men dom får ni allt vänta på :) Nu ska jag ta en dusch och sedan får jag väl se vad det blir. Kanske en vandring runt lite bloggar.

Vi ses

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards