Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Corina - 13 november 2011 05:23

Jag blir allt mera fundersam till mitt arbete. Och funderar verkligen vart medmänskligheten tagit vägen ? När man börjar prioritera att fylla i listor och skriva på datorn har det väl barkat iväg åt totalt fel håll kan jag tycka.

Vi är väl anställda för att ta hand om de gamla i vårt samhälle, eller.......

På blodigt allvar sitter man och klargör att vi måste skriva mera i datorn och vi måste fylla i en massa påhittade listor, istället för att vara med våra gamla.

Inte med ett enda ord nämns det hur viktigt det är att umgås med de gamla, inte med ett ord sägs det att om man verkligen vårdar de gamla så gör man ett bra arbete !

I graderingen när man talar om lönen rankas man högre om man är duktig på att skriva på datorn och fylla i listor. På fullt allvar upplystes jag om detta ...... och jag blev så paff att jag inte ens kom mig för att ifrågasätta.

I min värld borde det väl prioriteras att ge en god omvårdnad, att bry sig i de gamla. Att kanske bara sitta hos dom en stund istället för att som idag så fort en minut är ledig rusa mot datorn för att jag måste skriva något löneökande........om jag inte får löneförhöjning för att jag inte skrivit tillräckligt på datorn och inte prickat av någon lista vet jag inte vad jag ska börja tro om de som leder här i vår värld !


Mitt råd kanske skulle vara som jag skrev i gårdagens inlägg......skulle nog passa ganska bra för våra chefer i alla led.


Jag tycker det är skrämmande när man inte uppskattas för att man gör ett bra vårdande arbete utan man uppskattas när man suttit tillräckligt framför datorn medan kollegorna slitit häcken av sig ute på golvet ! Nä nu är det dags att tänka om och framförallt tänka rätt !


Nu är det väl så också att min blogg förblir oläst av dessa detta riktas till, men jag har fått skriva av mig i alla fall mitt i min frustration över hur vår värld verkligen fungerar idag. Detta skrivande passar säkert till fler än cheferna för flera av de på golvet är rätt duktiga på att fjäska också dessutom, dom borde också tänka om och framförallt tänka rätt !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards