Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Corina - 29 november 2011 07:49

Dagen idag bjuder på kvällsarbete till kl 21 enligt schemat. Och det ska väl inte möta några som helst problem. Gårdagens arbetsdag fick en något flygande start, eller hur man nu ska beskriva gårdagens arbete. Redan när jag åkte på jobbet känndes det på något mystiskt sätt att denna morgonen hade det nog hänt en del på avdelningen. Jag vet inte varför men så upplevde jag det i alla fall.

Och så rätt det föraningen var ! Nästan skrämmande egentligen........klev in och meddelades av närvarande SSK att en hade avlidit under natten. Inget förvånande egentligen eftersom när jag gick hem på fredagen hade vi en som var lite dålig.

Nästa upplysning var att en hade ramlat mot morgonkvisten också. Men inga synliga skador hade rapporterats.

Så jag fick med andra ord starta dagen med att prata lite med anhöriga och på sedvanligt sätt iordningställa den avlidne.........

Sedan upptäckte vi att den som fallit vägrade gå på sitt ben.......inga goda tecken alls i mina ögon. SSK fick kontakta läkare och det blev en färd till sjukhuset för rtg naturligtvis. Bara att byta om och följa med för min del. Dagen gick och var nästan slut innan vi kom tillbaka från sjukhuset men med possitivt besked. Ingen skelettskada i alla fall. Full mobilisering med andra ord.

Så dagen blev lite varierande kan man väl säga. Men jag fick sluta i rätt tid, kl 17 stämplade jag ut och åkte hem. Och hann hem och äta middag innan nästa uppdrag knackade på, styrelsemöte med Tavelsjö Hembygdsförening. Så kväll fick det bli efter mötet, var hemma igen kl 20:30.

Nu finns också hembygdsföreningen på Facebook.......gjorde en sida igår kväll som hastigast. Kommer mera på sidan framöver har jag planerat.

Maken är redan i full gång här i köket med att baka bullar som ska säljas på julmarknaden på söndag. Själv ska jag arbeta som vanligt :) Tätt mellan arbetshelgerna är det.

Nu får ni ha en fortsatt härlig tisdag.

Vi ses  

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards