Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011
Jag funderar för närvarande på hur det kan komma sig att när en del arbetar är det alltid så mycket att göra. Man hinner inte med allt enligt deras utsago.
Finner detta fenomen intressant faktiskt. När så andra arbetar så hinns allt med oavsett om det nu dyker upp oförutsedda uppgifter också.
Vad är det som gör att det alltid är på detta sätt egentligen ? Handlar det om prioriteringsproblem eller vad ? Detta är inget nytt fenomen, det har funnits lika länge som jag har funnits ute på arbetsmarknaden och det förekommer med all säkerhet inom många brancher skulle jag tro.
Men det tenderar att skapa irritation när det inträffar. Det som inte hinns med lämnas över på nästa grupp som kommer och ska arbeta. Dom ska utföra sitt eget arbete plus det arbete som blivit "över" sedan förra gruppen arbetade.
Om det inte beror på prioriteringsproblem, vad beror det på isåfall ? Jag vill inte tro att det handlar om lathet, bekvämlighet ! Eller finns den biten med också ?
Ett återkommande fenomen är det trotts allt som tenderar att skapa stora irritationer när det inträffar, gång om annan om man säger så.
Kan man klassa det som arbetsmiljöproblem ? Ska skyddsombundet ta tag i detta och anmäla........för om man hårddrar det hela så blir ju arbetsbelastningen onormalt hög för dom som ska ta hand om det som inte blivit gjort plus det man är ålagd att göra själv.....om ni nu hänger med i min tankegång ?
Tål att tänkas över.... eller hur ?
Ha en fortsatt trevlig .....hm få se nu......söndag är det va ?
Vi ses
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 |
19 | 20 |
21 | 22 |
23 |
|||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | |||
31 | |||||||||
|