Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Corina - 9 oktober 2011 09:39

Naturen håller på att gå i ide. Löven ändrar färg och liksom drar ihop sig. Naturen går in i sin vintervila.

  Vissa löv har redan dragit ihop sig och väntar på att få trilla ner för vintervilan. Dom ska bli näring till vår mark som vi vandrar på.

    Andra växter kämpar fortfarande tappert för att behålla sin gröna färg.

 Lite frostnupet var det på morgonen efter en natt med minusgrader. Tog bara en kort tur utanför huset men hann i alla fall frysa lite :) Man är inte riktigt inne i det där att man kanske måste klä sig lite extra....man luras lite när solen lyser. Ser ju varmt ut men det nyper till när man stiger ut på trappan :) Men det är vackert när solens strålar sakta värmer det som är frostigt, eller hur ? Sakta men säkert värmer solen bort frosten från växtligheten. Men fryser gör jag, om händerna :) Så jag nöjer mig med några få foton och återvänder in till värmen igen.

Strömmen försvann hos oss innan jag gick ut men den hade återvänt när jag kom in igen så snart kan jag hänga ren tvätt på tork :) Och jag kan göra lite nytt kaffe och fortsätta min dag. Efter lunch kan det nog bli en lite längre promenad.


Vi ses    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards