Corinas Blogg

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Corina - 25 oktober 2011 13:59

Satte mig ner för att fortsätta på en historisk vandring men ändrade mig :) Blev inget, hittade inget som jag för tillfället var sugen att skriva om. Måste ju vara inspirerad också för att det ska bli bra.

Ute var det frostvitt ute idag på morgonen. Härligt friskt måste jag säga. När barnen åkt till skolan och jag planerat dagen tillsammans med maken klädde jag mig och gick ut. Med var kameran såklart men jag lämnade mobilen hemma.....ville liksom inte bli störd denna fantastiska morgon.

 

Ett underbart ljus var det och på håll hörde jag svanar skräna nere i sjön. Bara så underbart. Och där promenerade jag helt för mig själv.

Jag har gått vägen många många gånger och jag har fotograferat allt lika många gånger. Men varje gång är det trotts allt annorlunda ! Nytt varje gång. Lika fantastiskt fint varje gång.

   

Idag låg det som ett dis över landskapet och solen kikade fram. Lite mystiskt sken och det blev riktigt härliga foton denna dagen. Använde mitt macroobjektiv fast jag fotade vidder med det idag. Gillar resultatet, lite som ett vidvinkelobjektiv vissa gånger.

 

Detta får bli min favoritbild idag. Trodde det inte skulle synas dimmorna men det syns ganska bra eller hur ? Båten var full med vatten som frusit is på. Kanske dags att ta upp den, eller vad tror ni ?

Tog flera bilder till men tänker hålla på dessa ett tag. Är ju roligt att kunna bjuda på lite variation till mitt skrivna svammel :)

Just idag kunde jag faktiskt sakna ett vidvinkelobjektiv.......troligtvis blir det ett sånt nästa gång jag ska investera :) För tillfället finns det andra utgifter att tampas med men inom överskådlig tid kan det bli aktuellt faktiskt.........

Jag och maken har släpat möbler idag. Flyttat sängar hit och dit mellan barnens rum på övervåningen. Alma ville ha bort sin höga säng. Så nu har hon fått ta Viktors säng och Viktor i sin tur har fått ta vår gamla dubbelsäng istället. Detta gjorde också att det blev mera utrymme uppe i Viktors spelrum och det är ju aldrig fel. Ska fotografera så småningom men innan dess krävs nog lite mera städning än vad det blev idag :)


Nu får ni ha en fortsatt trevlig dag. Nu väntar tvättstugan och eftermiddagskaffet !

   

Vi ses   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards