Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Corina - 24 oktober 2011 19:11

Jahapp, måndag igen och även den dagen börjar gå mot sitt slut. Har inte bloggat under helgen, har jobbat och inte orkat helt enkelt. Ibland blir det bara så.


Jobbat kort dag idag. Men hem var inte lönt att åka då det var första träffen med slutarökagruppen kl 14 denna dagen.

Så jag valde att först äta......onyttigt dessutom :) En kebebtallrik blev det dagen till ära. Sedan en riktigt trevlig promenad tillsammans med min kamera runt på Umedalens område. Har inte kikat på korten, kanske hinner jag det under morgondagen då jag är ledig.

Första träffen kändes possitiv tycker jag......har ju redan lagt pinnarna på hyllan (igen). Man kan kanske se det hela som ett misslyckande, att jag återfallit till rökningen. Men jag väljer att se det som ett steg mot att lyckas.....nu har jag ju lite mera koll på vad som orsakade mitt återfall :) Och nu har man ju lite stöd från gruppen och lite mera krav också :) Visst kan jag känna suget fortfarande men inte så farligt trotts allt.


 

Nu blir det att först och främst se till att bli rökfri........sedan återuppta träningen. Tills vidare blir det enbart promenader som träning allt för att enbart fokusera på rökstoppet. Meditation ska jag också ägna mig åt, det brukar hjälpa mot det mesta :) Tyckte också vår gruppledare var en utomordentlig ide i mitt arbete med rökstoppet....

 

Nu blir det inget mera ikväll. Är ganska trött efter en arbetshelg. Jag hoppas kunna visa nya foton imorgon :)


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards