Corinas Blogg

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Corina - 28 oktober 2011 07:49

Fredag och ledig stod det på schemat idag. Men icke, sjukdom på avdelningen gör att jag jobbar idag också. Kväll igen. Får extra för detta plus att jag får ledigt på måndag istället. Men jag får lägga om min planering totalt denna dagen. Måste ner och handla inför helgen, familjen måste ju äta även om jag arbetar :) Så det blir att sitta och köra lite hit och dit idag.

 

Är tydligen mycket sjukdomar på jobbet just nu. Båda som skulle ha jobbat ikväll på vår avdelning är sjuka. Tur att jag får jobba med en kunnig vikarie ikväll, också. Jobbade med henne igår kväll också :)

Vad som däremot känns lite tungt nu är att mina axlar värker ovanligt mycket ! Har haft svårt att hitta en hållbar sovställning denna natt. Vaknat flera gånger när jag rört på mig. Kanske beror det lite på det fuktiga vädret som råder just nu ? För såhär ont brukar jag faktiskt inte ha. Nåja, det blir i alla fall inget bättre om jag är stilla, snarare tvärt om. Men jag får nog tänka mig för på jobbet :)

    

Rökstoppet gör verkan tycker jag. Tydligen börjar systemet fungera och kroppen rensar från slem bland annat. Hostar upp en hel del på morgonen men känner mig helt ok. Kroppen håller på att hämta sig helt enligt planen vilket känns bra. Och ska jag vara ärlig, så är jag egentligen inte riktigt röksugen. Är bara den där vanan att gå ut och röka efter vissa saker.

 

Nä detta duger då rakt inte. Här kan jag inte sitta och fundera över kroppens funktioner och problem :) Inte blir det handlat då inte :) Nu bär det av ner till Coop så jag hinner hem med varorna innan jobbet kallar igen.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig fredag.......får kika till er alla en annan dag ! Hinner inte riktigt med bloggandet när jag ska jobba :) Kanske hinner jag besöka en del av er innan jobbet, får se.


Vi ses


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards