Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Söndag

Av Corina - 4 december 2011 06:13

Så var det söndag igen och inte alls detta vackra väder som ovan här:) Plusgrader och blåst. Igår spöregnade det när jag körde hem. Nästan snöblandat och det var verkligen inget kul väglag.


Detta är det närmaste snö jag kommit denna vinter i alla fall, lite frost på gräset :)


Arbetsdagen avlöpte utan problem igår trotts delad tur. Och idag är det ny arbetsdag igen, 8-17. Och kl 19 ska jag titta på Almas dansuppvisning på Studion i Umeå. Ska blir roligt. Är så kul att se hur gruppen utvecklats under terminen. Nu när dom börjar bli lite större blir ju dansen mera avancerad dessutom. Brukar inte fota på dessa tillställningar. Tycker det är lite joxit att fippla med kamerainställningar i mörkret :) Och folk är hela tiden ivägen dessutom :) Så det blir aldrig riktigt bra i mina ögon. Brukar istället besöka Proroks sidor för han fotar alltid på uppvisningarna och han är duktig. Ska länka till honom när fotona från uppvisningen kommer :)  

När man arbetar helgen poppar det sällan upp några intelligenta inlägg. Man liksom går i stå rent tankemässigt .  Jobbet tar liksom allt för en och det är väl bra att fokusera på det man ska göra. Igår passerade ju en del anhöriga, jag missade de flesta eftersom jag var ledig över dagen och det känns ju lite synd. Det är oftast hemskt trevligt att träffa anhöriga sådär. Men jag träffade och hann prata med anhöriga till den boende som avled i början av veckan. Dom var och städade ut lägenheten som det kallas, är ju ett rum med toalett :)

Känns så trist att allt ska ske så snabbt i dessa dagar. Anhöriga ges aldrig en chans att bearbeta första sorgen. Nästan innan fonus hämtar är man på anhöriga för att dom ska städa ur rummet eftersom det ska visas för nästa anhörig ! Jag som anställd skäms över detta, detta beteende från ledningen inom socialtjänsten som verkar totalt okännsliga ! Vad är det för fel på samhället och människan idag som inte kan bromsa upp lite och låta anhöriga i alla fall få en chans att landa efter ett dödsfall ? Om detta rum får stå en vecka kan det väl inte spela någon roll........så brottom kan det aldrig vara. Vi bedriver ingen akutvård hos oss......vanlig hederlig medmänsklighet existerar inte längre.....kan jag bara se på och skämmas över hur det ha blivit ! Skämmes ta mej fan som Erold skulle säga !

 

Ha nu en bra söndag.

Vi ses       


 
 
Spanaren

Spanaren

4 december 2011 07:49

Tur att vi sörjer så olika! När min mamma dog på sjukhemmet (hette så då) så ville jag fort, fort, städa bort rummet hennes. När jag hade fått bort allt så kund mitt sorgearbete sätta in.

Det finns människor som inte orkar någonting alls efter den avlidnas bortgång och då förstår jag hur kämpigt det kan vara om dom fort måste städa ur rummet.

Vi tar för lite hänsyn till människorna ... det är bara pengar med i allt ... människorna måste demonstrera ;.)

Ha en bra jobbardag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

4 december 2011 09:06

Så vackert ditt frostiga gräs är!

Ha en fin söndag!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anette

Anette

4 december 2011 10:33

Trevlig andra advent. Kram Anette

http://nettan68.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

4 december 2011 16:12

Nu har jag suttit här en lång stund igen och tittat på alla dina fina bilder!! Tack för att du delar med dig. Tråkigt att det bara är +grader
behöver lite kallare och sol nu
Kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 december 2011 16:59

Fina foton !
Ja, det är trisst att allt ska ske så snabbt i dessa dagar, så att anhöriga inte får en chans att först bearbeta den första sorgen,
utan måste direkt ta itu med att städa ut rummet
Håller med om att det kan ju inte spela någon större roll om rummet får stå någon vecka innan någon ny flyttar in
men tyvärr det ofta handlar mera om pengar än om medmänsklighet nuförtiden
kram och ha en fin fortsatt 2 Advent

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Margit

Margit

4 december 2011 20:53

Så VACKER bild av frosten på gräset!!!! Jättefin!!! Du måste tävla med dina fina bilder!!! Du är verkligen bra på att ta vackra fina bilder!!
Kan förstå känslan..att städa ur..så fort...den avlidne hämatas från sitt rum/lägenhet. Det handlar väl OCKÅ om pengar...Att dom ska ha in en NY boende så snart som möjligt...
Kram på dej Corina!!!!
Önskar dej en fin vecka!!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards