Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Corina - 11 december 2011 10:29

Nynnar på denna melodi medans jag försöker få till lite vinterfoton för att visa hur det ser ut hos mig idag :) Blev ju riktig vinter till slut och minusgrader dessutom så detta vackra vita ligger kvar .

                   Tar till miniatyrer idag eftersom det blev ett antal foton som jag vill visa. Älskar denna snö.

      Fast jag vet inte om jag älskar Svevia denna dag. Fortfarande är det inte plogat ner till oss fast det idag är söndag och snön kom fredagkväll, natten mot lördag. Man har plogat halvvägs....vet inte riktigt hur Svevia tänker faktiskt. Tur att det finns bybor med utrutning för annars hade vi varit isolerade här nere i byn såvida man inte äger skoter eller gillar skidåkning.

Barnens gungträd har snöat in också. Coccosnöten vi spikade upp syns inte riktigt heller. Men fåglarna gillar verkligen coccosnöten :)


     

Plumsade runt i snön för att få lite vyer också. Snön är så pass djup att jag hade fulla stövlarna efteråt :) Men vinter har vi och håll med om att det är betydligt trevligare med snö än det gråa trista väder vi hadde innan ! Äntligen tog hösten slut.....

Ikväll blir det potatisgratäng och älgfile hos oss. Riktigt längtar faktiskt fast det är jag själv som ska laga till det. Kl 12 ska jag åka och handla lite. Får se om jag får tag på nya kapslar till tassimon också, vet inte om dom har det på vår lokala affär i Tavelsjö. Jag hoppas på det i alla fall. Just nu avnjuter Alma och två kompisar var sin mugg choklad från maskinen :)


Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards