Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Corina - 15 december 2011 11:20

Jepp vet att jag redan fotat min Amaryllis och lagt ut en massa makrobilder redan  . Men jag är sån att jag älskar ju fotografering och som avbrott till det skrivna vill jag liksom visa bilder också. Kan bli många bilder, det vet jag. Men det är så svårt att bara lägga ut enstaka bilder ibland.


  Och just närbilder är mina riktiga favoriter. Hur många har verkligen sett en Amaryllis från insidan av er ? Och då menar jag riktigt nära då......kanske inte så många skulle jag tro.


Blomman ser lite annorlunda ut på riktigt nära håll, eller hur ? En riktigt egen värld tycker jag.

             


Vad har jag annars pysslat med idag då ? Jo jag försöker få rätsida på skoltransporten för våra tonåringar här i byn. Men det verkar inte vara det lättaste tydligen. Man kan ju undra varför man har en person som sitter och ska ha ansvaret för detta när den personen inte kan lösa problemet.

Och vad är då problemet ? Jo, när det råder ishalka, som det gjort den senaste veckan vill inte förarna av bussen köra ner genom Långviken by. Backen ner är brant och blir ishal. Och det kan jag ju faktiskt förstå, men tydligen får föraren bestämma själv när denne inte kör ner och beslutet tas således på morgonen ! Och detta betyder ju att ungdomarna har aningen svårt att få veta detta. Man har löst detta med att en elev som går nian får ett meddelande och ska då försöka få ut detta till de övriga !!!?????

På min skrivna fråga fick jag till svar att vi föräldrar kanske skulle skapa en telefonlista och ringa runt och meddela mellan oss........va ??????? Och att vi själva skulle kontakta bussbolaget om problemet.

Jamen....vad har denna person som ansvarar för transporten för uppgift då ? Vad betalar vi skatt för är ju min fråga. Och barnen ska dessutom gå drygt en kilometer extra dessa tillfällen på en ishal och totalt mörklagd väg ! Vem ansvarar för säkerheten då kan man ju undra ?

Om ingen lösning kommer till stånd får jag gå den politiska vägen tydligen för jag betalar skatt och barnen har en laglig rätt till transport till och från skolan på ett säkert sätt !

Umeå Kommun visar ännu en gång att dom inte fungerar !

(fick svar snabbt......ärendet ligger nu hos skolkontoret, så det är bara att vänta).


Avslutar dagens inlägg med sista bilden (för idag) på min Amaryllis !


Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards