Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Mera valpar !

Av Corina - 15 maj 2008 19:31

Tog en tur till Wanilla ikväll.Jobbar ju hela helgen så jag var bara tvungen att få pussa på valparna och krama om Wanilla ! Imorgon är valparna 7 veckor gamla och nästa fredag får vi hem våran älskade Wanilla.Gissa om jag längtar !

Uppfödaren är hur nöjd som helst med Wanilla och hennes valpar och pratar redan om nästa kull:) Dom är lite sugna på att använda samma hane en gång till på Wanilla då dessa valpar verkar bli fina.Men vi får se hur det blir med den saken.Nu ska ju Wanilla komma hem och vila upp sig efter valpningen i första hand,hämta sig.Hon ser för gräslig ut just nu ! Mager och utan päls!


Har pratat med mamma idag och allt lät possitivt.Hon skulle börja sy gardiner när grannen hjälpt henne plocka fram symaskinen.Verkligen ett steg i rätt riktning måste jag säga.Jag blev verkligen glad att höra henne tala om det:)


Fråga inte vilken valp som är vilken på bilderna för dom är verkligen lika varandra de tre.Flest foton blev det nog i alla fall på tikvalpen denna gång eftersom hon fanns runt oss hela tiden.Men visst är dom underbara!!!

 
 
♥dittanodattan♥

♥dittanodattan♥

15 maj 2008 19:42

Men halledudingen va söta små godingar!

http://dittanodattan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 maj 2008 21:05

Vilka härliga små klumpar. De är underbart söta och ser mycket bra ut. Jag förstår att ni saknar Wanilla, det är en seg vecka framför er innan hon kommer hem igen. Hoppas att allt ska gå bra med besiktning mm på valparna.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

15 maj 2008 22:01

Valparna är ju för söta, man riktigt smälter.
En sådan liten gosing skulle jag vilja ha här hemma...
Så kul också att ha fått följa dem från födseln, och nu se hur de springer omkring och busar.
Men kan tänka mig att ni längtar efter att få hem Vanilla igen. Hon behöver nog en välbehövlig semester ;-)
Men hur reagerar hon om inte valparna följer med ?

Så glad att höra att din mamma blivit mycket piggare, och håller tummarna för att det fortsätter så.

Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Cina

Cina

15 maj 2008 22:17

Dessa är så underbara så jag finner tusan inte ord bara tittar o njuter!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 maj 2008 05:54

God morgon !
Vilka lakrits karameller, nu är dom bara så himla söta, oaooo ! Själv har jag inte kommit i säng ännu trotts det är tidlig morgon och dimman ligger tät ute + 7*. Har fått en levande och en dödfödd valp i natt, det går trögt, tror det är flera, 5 dagar för tidligt, inte bra.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards