Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Tisdag

Av Corina - 15 maj 2012 08:03

Måndagen övergick till tisdag med snabb fart. Fullt upp hemma. Igår hämtade jag sonen på skolan eftersom han slutade tidigare och det var ett hemskt väder under gårdagen dessutom med spöregn och blåst.


       


Men som sagt idag är det då tisdag. Vaknar till sol idag även om det blåser kallt. Vaknar också med en huvudvärk som är hemsk ! Men att ligga kvar är inget alternativ, barnen måste till skolan i vanlig ordning och sysslor ska utföras.


   

Maken ligger kvar på sjukhuset fortfarande. Han ska på skiktröntgen av lungorna idag på eftermiddagen så troligen ligger han kvar en dag till. Hostar gör han fortfarande, enda medicinen som lagts till hans normala medicinering är Furix, vätskedrivande. Något annat har man inte gjort. Pratar med maken varje dag i telefon och hoppas kunna besöka honom idag efter Almas träning. Oron gnager, troligen därför jag har huvudvärk, sover illa också. Men man försöker ju vara stark och vill ju inte oroa barnen i onödan trotts allt.



Samtidigt är det tydligen förändringar på jobbet också. Det är ett väldigt smygande mellan vår SSK och vår nuvande chef ! Det tisslas och tasslas och stängs dörrar framför näsan på en. Och frågar man får man svävande svar eller inga svar alls och man hänvisas hela tiden till någon annan. Man grubblar ju över detta också, hela tiden ! Klart som korvspad att man mår dåligt !

Jaja, dags att ta tag i dagen är det trotts allt men inte känns det något vidare inte. Lit motlut kan man väl säga !


     


Ha en fortsatt bra dag, vi ses !

 
 
Margit

Margit

15 maj 2012 08:25

Gomorron Corina!!!!
Förstår oron för maken! Och att just nu så har du hela ansvaret hemma. Tufft och tungt!!!
Och så jobbet! Även oron för ev föändringar..som du "känner på dej"...
Styrkekramar från mej!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
lillis

lillis

15 maj 2012 12:31

Förstår att du är orolig för din man, hoppas att han snart är på bättringsvägen.
Fina foton som alltid
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
mariafoto

mariafoto

16 maj 2012 09:19

hoppas att gubben din blir bättre snabbt! Kramar till dig

http://mariaselberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards