Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Corina - 29 oktober 2013 05:25

   Jag har ju just varit på en begravning !

Känns som om vi ständigt planerar för begravningar numera och inte är det något man eftersträvar.

Fick det trista meddelandet att makens sedan länge nära vän dött natten mot igår. Kanske inte oväntat eftersom han verkligen var dålig men trotts detta kommer ett dödsbesked alltid oväntat. Och det gör ont. Mina tankar går till hans anhöriga nu !

Det kommer att bli en jobbig begravning !


 

       

I min ensamhet kommer ofta kameran fram. Lyckan var väl att jag hade några blommor hemma denna gången.

Fotade och fotade och fotade för att sedan redigera och radera det mesta som vanligt.

 

       

Arbetsdag hade jag igår. Jobbade ju kvällen till kl 21. Och kvällen flöt i lugnets tecken.

Våra boenden är rätt dåliga för tillfället och orkar inte sitta uppe speciellt länge numera så kvällarna blir väldigt stillsamma. Kanske lite mera spring eftersom de flesta äter kvällsfikat på säng numera.

Men istället hinner man sånt som kan ligga efter, som att tvätta och bära ut ren tvätt och kanske torka i köket lite extra. Jobb finns det ju alltid.

 

       

Idag är det ännu en kväll på schemat för min del, samma som igår. Ska säkert gå bra ikväll också.

Igår kom jag hem till en katt som verkligen ville ut och en katt som både var hungrig och sugen på att mysa.

Ulla störtade ut direkt jag kom hem och är fortfarande ute. Zimba ville ha mat och sedan höll han sig i min omedelbara närhet resten av kvällen.

 

       

Maken ringde och sa god natt också fast jag missade första samtalet då jag hade telefonen på laddning i köket. Efter att jag skickat ett sms ringde han igen.

Dom kom fram till Sorsele igår utan missöden även om väglaget inte var det bästa. Där är det cirka 4 cm snö just nu och temperaturen låg på 0 igår kväll.

 

       

 

                                         


Nu får jag önska alla en härlig Tisdag. De allra flesta sover mest troligt när jag skriver detta.

Vi ses !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards