Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Corina - 17 oktober 2013 12:36

Ja tänk vilket härligt ord eller hur ? Och så praktiskt att bara säga detta magiska ord blir man sådär liten som Nils Karlsson Pyssling ! Kunna smyga runt utan att någon märker en.....vore kul å kunna tycker jag.

Och varför kom jag på detta då....ja säg det, det bara poppade upp när jag skulle börja blogga idag   .


 

Idag blir det tema ljung på mina bilder som jag bjuder på.

I mina ögon en växt som är väldigt vacker och får mig att tänka på de som lämnat jordelivet.

Kopplar denna växt till kyrkogården och det är väl ganska naturligt då det är väldigt vanligt att smycka gravarna med just ljung.

Har ljung på bron här hemma. Det är där jag varit och klippt för att få till lite foton.


       


Idag har jag också varit ner och besökt min optiker. Fem år sedan förra gången. Inga stora förändringar och jag slipper dyra progressiva glas i alla fall. Fick två par glasögon för 3245 kr. Inget att skrika över. Nu vänta i cirka 14 dagar innan jag kan hämta dom. Längtar !

Beställde tid till dottern också för synkoll. Hon har glasögon men har vuxit ur dom och har dessutom vägrat i sten att använda glasögon. Nu har hon märkt själv att hon kanske skulle behöva dessa tingestar i alla fall.

Så den 29/10 ska hon kolla sin syn och få nya fina glasögon.


 


Nu får jag önska er en fortsatt bra torsdag. När dottern kommer hem blir det en resa ner till dansträningen.

Innan dess ska jag faktiskt inte göra ett enda vettigt vitten   .

Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards