Corinas Blogg

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Corina - 2 december 2012 15:49

Fridefull advent, jo pyttsan !

Jo till en början var det väl rätt fridfullt i alla fall.


                                                             


Sång och musik i kyrkan. Trevligt som vanligt första advent. Efter det fika i församlingsgården.

Tog inte fram telefonen förränn jag kom hem och det var ju misstag nummer ett tydligen.

Missade samtal och SMS från mammas hemtjänsttjej att mamma var på väg med ambulans tillbaka till sjukhuset.

Ringde till mamma och hann prata några ord med henne. Lät tungandad.

Jag hoppas sjukhuset hör av sig när hon väl landar där så jag får veta mera. Det stora misstaget var väl att jag tog för givet att samma meddelande var skickat till min bror i Göteborg ! Så var inte fallet och han reagerade såklart lite negativt.

Då först gör jag upptäckten att jag inte kan ringa ut på telefonen, blir bortkopplad hela tiden !

Så jag fick skicka sms och förklara varför jag inte ringt eftersom jag faktiskt trodde att hemtjänsten hade hans nummer också och att dom även försökt nå honom när dom inte fick tag på mig (som satt i kyrkan).

Konstigt att jag kunde få tag på mamma och inte kunde ringa brorsan.......

Får uppdatera så hemtjänsten även kan kontakta honom när jag inte kan nås.....ibland måste man ju slå av telefonen faktiskt av olika orsaker ! Och får försöka ringa under kvällen igen, för att se om det fungerar igen.


   


Igår blev det full fart hela dagen. Först iväg ner till Umeå för att vara ögonmodell (smink). Det snöade och blåste och var aningen dåligt väglag men så länge det är ljust är det ju inga större problem.

Sedan snabbt som attan hem igen och hämta dottern och en kompis för att återvända ner till Umeå.

Tre tjejer på vift i Umeå centrum kan ta sin tid !

Detta tog hela resten av dagen och det hann bli mörkt innan färden ställdes mot Långviken igen.

Och väglaget hade väl inte blivit bättre under dagens lopp kan jag ju säga men till slut kom vi hem i alla fall.

Och då var min jagande make fortfarande försvunnen eftersom dom fällt två älgar sent under dagen. Kanske inte det smartaste att fälla älg en jaktdag i december strax innan mörkrets inbrott :)

Nåja, det blev lite olika middagstider igår för maken kom hem halv åtta först.


                                       


Halv elva knoppade jag igår och sov som klubbad fram tills kvart över sex imorse. Vet inte när detta hände att jag sov utan att vakna så länge ! Vaknade i alla fall med huvudvärk som varit efterhängsen hela dagen idag.

Kanske därför jag känner en lätt irritation just nu över det mesta ! Och så att mamma är sjuk igen dessutom.

In i märgen trött och tung i skallen är jag efter en hektisk helg och imorgon stundar en ny arbetsvecka dessutom.

Tappade just lusten till att planera någon jul faktiskt och hur ska man kunna planera när man inte vet hur det kommer att bli.

Nä julplanerna får allt vänta tills veckan före tydligen, eller kanske ännu senare !

Fortsätter sålunda att stirra på en tyst telefon och vänta på besked.

Blir nog en sömnlös natt.......


Ha en fortsatt bra söndag.

Vi ses !


Liten uppdatering kommer här. Till slut behagade i alla fall min telefon att vakna till liv igen. Och har pratat med mamma också. Och efter omständigheterna mår hon skapligt. Tungt med andningen och detta beror väl på Struman och att hon inte tål medicinen mot den som hon fick. Har även pratat med min bror så allt är väl ok igen. Ska även få hans frus mobilnummer som jag inte har om jag inte får tag på han själv.

Men fortfarande känns skallen tung och humöret i botten och trött som en gnu, typ ! Men bara att kämpa vidare trotts allt !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards