Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Corina - 3 december 2012 08:12

Jepp, så var det måndag igen.

Har inte riktigt hunnit haft någon helg att tala om. Det snurrar på i samma intensiva fart oavsett.

Det man planerat krossas obönhörligen och får lämnas åt sitt öde.

Advent är nödtorftigt framplockat här hemma. Hemmet liknar för tillfället lite mera en krigszoon än ett hem för en familj.

Denna helgen bjöd på allt annat än fridefull advent :)



Den 11:e december 2011 såg det ut såhär hos mig !

I år är det visserligen vitt men inte alls denna mängden på långa vägar.

Det som kommit är kallsnö som virvlar runt bara så stora fläckar på gården är faktiskt nästan snöfritt fortfarande.

Kusten har fått mera snö än vad vi har fått.


Idag står det arbete på schemat med start kl 12 och slut kl 21.

Ska väl fungera det också. Sålunda hinner jag inte besöka mamma denna dagen.

Slutar kl 16 imorgon. Kanske får jag lov att hinna med ett besök då innan jag ska äta julbord........

Jag får väl byta kläder på någon toa på sjukhuset istället för på jobbet som tänkt var.


Telefonen har i alla fall knipit tyst under natten och trotts allt har jag fått sova riktigt bra.

Kanske i hårdaste laget och vaknar med lätt huvudvärk faktiskt. Men det får man överleva. Kanske går över under dagen. Hoppas på det i alla fall.


   


Vi tar en bild från den 11:e december till  innan jag slutar för idag !

Vi har den 3:e december idag.....det hinner snöa mera innan den 11:e eller............


Ha nu en fortsatt härlig Måndag !

Ska försöka med den biten jag också.

Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards