Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Corina - 26 oktober 2012 15:42

Ja vad ska jag säga idag då ? Lämnade arbetet igår, sjukt trött efter fyra tuffa arbetsdagar.

Gråtfärdig, så trött var jag faktiskt. Har aldrig kännts på det viset !

Ledig idag, bara idag. Sedan väntar tre nya arbetsdagar igen. Nästan så man börjar gruva sig för att jobba numera för att det är så vansinnigt tungt !

Visst, det är roligt också. Har väldigt bra arbetskamrater men vi alla börjar känna likadant som jag gör.

Man hinner inte återhämta sig mellan passen längre.


 


Och mer neddragningar verkar det också bli. De helger som det fattas folk på ska tydligen inte ersättas fullt ut längre !  Detta betyder att vissa helger får vi vackert gå kort om folk.

Vad fan är det kommunen håller på med ? Hur har man tänkt att befintlig personal ska orka ?


 


Har aldrig kännt mig så sliten i mitt liv. Helst av allt skulle jag vilja lägga mig i sängen och dra täcket över skallen under ganska lång tid !

Naturligtvis gör jag nu inte det utan försöker hitta sätt att orka med jobbet. Men det blir allt svårare att återhämta sig för var månad som går. Och det blir allt svårare att hitta motivation till att jobba som man ska.


    


Hur det hela kommer att gå, ja det står skrivet i stjärnorna just nu.

Jag gör vad jag kan för att verkligen hålla mig på benen så gott det går just nu.

Tränar lite, mediterar och vilar när jag kan. Har ju trotts allt också hem och familj som också ska skötas.


 


Ha en härlig fredag kväll !

Vi ses.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards