Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Corina - 20 oktober 2012 09:11

Vaknade idag som vanligt tidigt. Fast någon timme senare än vanligt.

Maken hade hunnit ge sig iväg ut i skogen för att jaga älg och jag hörde aldrig att han åkte.

Jag brukar normalt vara rätt lättsövd med inte denna gången tydligen.


 


Ute lyser faktiskt solen idag och det har varit kallt inatt. Frostigt ute på marken när jag steg upp.

Men som vanligt blåser det.

Borde nog bege mig ut men det får bli lite senare.


 

Tillbringade gårdagens kväll tillsammans med grannarna. Vi åt Tacos och pratade strunt här hemma hos oss.

Blev inte så väldigt sent men trevligt var det.

Försökte få till elements så man ska kunna redigera i RAW men se det lyckades inte alls.

Laddade ner plug-inet och installerade exakt enligt direktiven men det fungerar inte alls i alla fall.

Begriper inte vad jag gör för fel faktiskt. Synnerligen irriterande !

Nu är jag väl inte så beroende av just RAW-formatet men det skulle vara kul att testa någon gång.

JPEG fungerar ju utmärkt men man är betydligt mera beroende av inställningarna i kameran än om man fotar med RAW-formatet.

Och egentligen är jag inte riktigt motiverad till att lära mig något annat program nu när jag vant mig vid elements någorlunda. Men jag ska kika runt på andra möjligheter ändå men att köpa vet jag inte riktigt om jag vill heller.


 


               


Min orkide blommar fortfarande och har blommat hela detta året ! Och nu kommer en stängel till med nya knoppar dessutom. Vet inte hur jag burit mig åt men tydligt är ju att växten verkar trivas i alla fall.

Lite stolt är jag ju faktiskt :)


                         


Har blivit lite mycket av snäckorna på slutet. Men dom är faktiskt lite roliga att fotografera.

Nu ska jag strax försöka komma mig ut en stund. En kort promenad kan ju aldrig skada kan man tycka.

Kanske kan jag få till något skapligt foto också ;)


Ha nu en bra fortsättning på er Lördag.

Vi ses !



  



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards