Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Onsdag

Av Corina - 21 december 2011 12:42


Ledig idag. Varit och handlat maten inför julhelgen. Passade på att åka in redan från morgonen. Men lika fullt fick jag inte med mig allt jag hade tänkt. Sonen ringde och ville ha hämtning på skolan så det blev lite stressigt och då glämde jag lite ett och varje. Får bege mig iväg imorgon igen med andra ord, fast på egen hand.

Nu har barnen jullov i alla fall. Efterlängtat som vanligt.



Det här med julen får mig ständigt att fundera lite. Vi uppmanas att ta hand om våra nära och kära, att verkligen inte glömma någon under julen. Då ställer jag mig frågan, är det helt ok att strunta i dom resten av året bara man kommer ihåg dom under julen ?

I mina ögon ter sig detta ganska konstigt, som försöker bry mig året runt.


   

Kom ihåg att köpa batterier i alla fall så nu kan jag fota min andra amaryllis också som står i vardagsrummet. Den slog ut alla klockorna med en gång och är betydligt högre än den jag har i köket. Men dom är röda båda två. Just amaryllisen vill jag ha röda, då är det en julblomma för mig.



Nu blir det att hänga tvätt sedan lite smått och gott här hemma.....typ plocka undan och sånt. Skinkan är griljerad och står för att svalna. Lunchen äten, det blev dopp i grytan till lunchen, mums !

Middag......det blir bruna bönor och fläsk idag hos mig !


Vi ses     

 
 
Margit

Margit

21 december 2011 13:57

Jadu, Corina, man handlar och handlar..och ändå så har man gkömt...Vi har bar 2 min bilväg till ICA här i Kolsva..så det är snabbt att åka ner..OM/NÄR man glömt.
Vackra Ammaryllisar!! Ja viss ska man ha RÖDA!!!
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

21 december 2011 15:46

Det är mänskligt att glömma saker det gör jag oxå fast jag har nota.
Underbara foton som vanligt!
Kramen min vän!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

22 december 2011 08:20

Näst sista kortet föll mig bäst i smaken idag *ler*
Vi ska värna om varandra året om ... och det är bara affärerna som trycker på detta ... för att få sälja.

Hämta andan mellan varven och passa på med att njuta /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

22 december 2011 10:01

Som tur är har jag bara en backe upp till mina affärer. För glömmer gör man ju. Jag går varje dag nu och köper det jag glömt. Ska ta en sväng upp i em.,men jag ger mig tusan på att det blir en tur i morgon också.
Så vacker amaryllis du har. Själv har jag en julkaktus som börjat blomma nu. Trodde den var röd,men visar sig vara vit. Lika vackert det.
Ha det bra nu i julbestöken min vän. Kram,kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards