Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Min Tassimo på väg

Av Corina - 3 december 2011 05:22

Min maskin är postad :)

Någon nämnde dyra kapslar. Dyra ? Om man jämför med vad.......allt kaffe man slänger bort varje dag eller ? Jag tycker att man alltid kastar bort minst två koppar när man gör i perkulatorn, varje gång dessutom ! Det blir många koppar till slut som åker i vasken till ingen nytta eller hur ?

Arbetsdag igen, delad tur. Det blir totalt 10 timmars arbetstid idag och 8 timmar gör jag imorgon så på två dagar blir det 18 timmar plus då fem timmar igår så helgen består av totalt 23 timmars arbete för min del i alla fall.

Idag har vi adventskaffe för boende och anhöriga. Dessa timmar är jag dock ledig eftersom jag har delad tur :) Men handlat har jag i alla fall, godis och frukt till detta evenemang.

 

Vädret jag, fortsatt blåsigt och knappt en minusgrad just nu. Fortfarande inte en snöflinga i sikte. Så jag fortsätter med lite vinterbilder idag så kanske det blir snö :)

     

Bilderna är från förra vintern. Då hade vi ju faktiskt riktig vinter även om man inte behöver ha den mängden av snö. Fast barnen hade verkligen en härlig vinter med massor av skidåkning och annan snölek :)

Och det blir vackra bilder även om snö är svårt att fotografera. Jag får för det mesta redigera lite grann i alla fall eftersom färgen tenderar att bli lite blå.......bilderna av snö blir även fint i svartvitt :)


Snö är - vitt, vackert, kristalliskt, kallt och lekbart .

Snö är - vintrigt

Snö - blåsbart och virvlar så vackert.

Snö - vill jag ha när det är vinter

Snö - knarrar så härligt under skorna                                            
      ©Corina



Med dessa ord önskar jag er en fortsatt härligt lördag !


Vi ses !

 
 
lillis

lillis

3 december 2011 06:46

Vackra vinterbilder från förra året som du bjuder på.
Fy så jobbigt med delad tur,tycker att det skulle tas bort
Grattis till din nya kaffemaskin
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

3 december 2011 08:24

Härligt att du får din TASSIMO godare kaffe får man nog letat efter.
Och dyra kapslar det vet jag inte om jag kan hålla med om.
Beror ju helt på vad man tycker är dyrt.
Finns på ICA MAXI och City Grossen och där ligger priset under vad alla andra tar.
Blir som du säger en massa spill kaffe i perkulator.
Här får du din kopp o inget som du slår ur.
Du kommer bli nöjd det tror jag-
Jag bara älskar min TASSIMO.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Corina

3 december 2011 15:28

Sant det du säger :) Och jag dricker inte 15 koppar per dag .... och det finns ju både te och choklad också som nog barnen kommer att gilla :) Och vill man ha kvalitet så får man nog betala, oavsett vad det handlar om skulle jag tro :) Kram

 
Ingrid

Ingrid

3 december 2011 09:35

Visst är vinterbilder vackert, men jag är glad så länge det är grönt. Förra vintern tröttnade man minsann på alla vita kort.

Jag såg på PLUS om de här kaffemaskinerna och där låg Tassimo bra till, men vilket pris på en kopp kaffe, 3:-!

Vi dricker ungefär 6 koppar om dagen och det skulle innebära 18:- för en dags kaffeförbrukning, på en vecka blir det 126:-, det får man många paket kaffe för ;)


Kram och ha en fin andra advent!
Ha en fin helg

http://stenstugu.com/wp

Corina

3 december 2011 15:25

Jag vill ha gott kaffe och då får det kosta :) Och genom åren har man nog kastat kaffe långt över den summan skulle jag tro....
126 kr, beror väl på vad man köper för kaffe dessutom hur många paket man får :)
Här blir det nog jag som dricker detta kaffe och barnen som vill ha choklad...för det finns ju annat än kaffe till dessa maskiner :)Te finns ju också. Kram

 
Ruth

Ruth

3 december 2011 13:55

Det blir kanongott kaffe i dessa maskiner, men det blir dyrare en vanligt kaffe. Jag slänger aldrig en kaffeskvätt, när jag är själv så brygger jag för 2 dagar och värmer i micron, har i en skvätt grädde och mjölk. Men det skulle varit gott att ha en för att lyxa till det med en kopp lite då och då.
Fina vinterfoton, är det hus som tillhör eran gård ?
Ha en fin 2:a Advent och helg.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

3 december 2011 15:21

Jösses skulle aldrig drömma om att brygga kaffe och värma upp det,hua så äckligt !
Två av byggnaderna hör till stamhemmanet om man säger så.Men ägs av bröder till maken.

 
Spanaren

Spanaren

4 december 2011 07:46

Ha, ha, där fick jag så jag teg *gapskratt* Tur att jag inte dricker kaffe längre pga. magen *ler*

Skicka din dikt privat till mig så skickar jag in den till Piteå-Tidningen ... tack! Skicka med en eller alla bilder till din dikt.

Kanske du vill skicka in själv? Glöm i så fall inte av namn och adress: familjenytt@pitea-tidningen.se

Vackra bilder och vackra ord/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards