Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Onsdag

Av Corina - 28 april 2010 13:08

På morgonen åkte jag och maken för att veckohandla på COOP. Vi var klara halv tio så vi fick ta oss en fika på COOP för att invänta de andra butikera. Jag skulle en sväng på Kapp Ahl, något till dottern och hennes dansuppvisning nästa helg. Och maken skulle göra ett besök på systemet, lite vin, några öl och några cider stod på listan. Före kl 11 var vi hemma igen :) Snabba ryck.


Hittade lite åt dottern, hoppas nu det blev rätt. Svart, tight tröja och svarta leggings med spets längst ner. Köpte två svarta tighta långärmade och en svart tight kortärmad, ta tre betala för två. Blev också en förpackning strumpor. Om jag har tur slipper jag springa i varenda affär i Umeå........håller tummarna så det ska duga åt fröken Alma.


Åt lunch när vi kom hem och nu håller maken på att baka bullar igen. Bullarna ska vara till en sammankomst i Tavelsjö imorgon tror jag det är.

http://www.tavelsjö.se/tavelnet/ 

Läs mera genom att klicka på länken......hoppas den fungerar........handlar om canserfonden.


Dottern kom just hem från skolan.....och vet ni vad ? Jepp det jag köpt dög åt henne ( jag hoppar och skuttar av lycka). För tillfället sitter hon och njuter av nybakade kanelbullar :))


Nu ser jag fram emot min näst sista natt att arbeta. Både trist och skönt på samma gång. Även om  jag trivts på natten så tar det på krafterna ordentligt. Är inte alls lika tärande att arbeta dag även om man är mindre ledig. Vet inte om jag stannat på natten även om jag fått behålla denna tjänst faktiskt.

Nåja, nu är det som det är och jag får lov att leva med detta också även om var annan helg inte alls lockar måste jag säga. Vi får hoppas på bättre tider, även inom vården men det ser inte speciellt ljust ut just nu i alla fall.


Hej för idag !

 
 
Ingrid

Ingrid

28 april 2010 16:13

Grattis till lyckade inköp!
Det är inte det lättaste att handla till barnen så att det blir bra.
Så härligt med en make som bakar bullar, det ska omgående rapporteras till min upplaga!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Henry

Henry

28 april 2010 16:30

Hos oss har det också varit bak, dock inte av mig av utan Carin. Hon är jättebra på att baka!

Kramar!

http://henrylundhs.wordpress.com

 
Ruth

Ruth

28 april 2010 23:48

Kikar in för att se hur du har det. Roligt att kläderna dög till fröken Alma, snart blir det så att hon vill följa med och välja själv. Bra så länge du kan åka själv för senare blir det dyrare. Hoppas du blir nöjd med att jobba dagtid, då har du varma sköna sommarkvällar och em. då du kan njuta, blir säkert bra.
Kramis

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 april 2010 06:38

Skönt att dottern blev nöjd med det du handlat till henne.Blir nog säkert bra för dig att jobba dagtid igen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 april 2010 15:31

De var verkligen snabba ryck..skratt! Ibland ska man ha tur också ;)
Skönt att allt dög åt lilla fröken, inte kul att springa runt i affärer och leta.

Ha de bäst/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

29 april 2010 15:54

Kära Corina !!!
Det gick ju med ilfart,visst är det svårt att köpa kläder till tonårsflickor, man blir ju så glad när de duger....Jag själv har jobbat många -år natt ,,,före de dagtid....Jag tyckde bäst om att jobba natt, eftersom jag är kvälls och natt människa ....Önskar dig/er en skön solvarm vårdag.Och en trevlig VALBORG,och hälsa sköna MAJ välkommen till vår byggd igen med majeld och skönsjungande: VINTERN RASA FÅNGA DAGEN,,,KRAM IA...

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

30 april 2010 07:44

Skönt att dottern blev nöjd!
Ha en trevlig valborg.

Kram

http://teamlucas.blogg.se

 
Linda

Linda

30 april 2010 16:49

Ja du här händer det både ett o annat, de e knappt jag hinner vara med i svängarna själv :) Men det är kul! :)
Ja du se, de e samma för mig, ska också jobba på födelsedagen troligtvis, men har sett till att jag har sovmorgon åt minstonde :)

http://lindacaroline.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards