Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 november 2015

Av Corina - 6 november 2015 09:26

Som vanligt kommer fredag väldigt snabbt.

Veckorna hoppar fram och tycks mest bestå av måndag och fredag.

Ledig idag då jag ska jobba lördag och söndag igen.

Arbetshelgerna duggar tätt dom också. Jobbar kväll både lördag och söndag. och avslutar helgen med att jobba halv dag på måndag.


 

På jobbet är det väl som vanligt kan jag tycka. Inne i en period nu när många är sjuka tyvärr.

Blir lite extra tungt då avdelningen ska skötas av många vikarier.

Men det är väl bara att bita ihop och streta på.

Som det ser ut idag lär det ju knappas bli några förbättringar.


 

Ute är det dimma och det regnar idag. Ovanligt då vädret den senaste tiden varit helt fantastiskt denna hösten.

Fyra grader varmt är det.

Tvättmaskinen snurrar, fast har mindre tvätt idag ovanligt nog.


Har fått beställa nya arbetskläder. Dom har plockat fram stora plånboken detta året och ökat på summan till 800 kronor ! Troligen beroende på nya riktlinjer då vi SKA ha så pass många ombyten att vi kan byta kläder varje dag. Och jobbar man heltid krävs det ju en del omgångar då för att inte måsta tvätta vareviga gång man byter.

Ibland måste man ju byta under dagen också, händer ju olyckor ibland !

Som vanligt gillar jag inte de byxor som erbjuds, dom passar inte min kroppsform. Så det blev två västar och sex tröjor och så fortsätter jag med mina tights som vanligt.

Önskar dom kunde inse vikten av riktigt bra skor också och lämna bidrag till detta med. Men det verkar sitta långt inne. Ett par riktigt bra skor närmar sig ju tusenlappen numera och håller kanske ett år när man jobbar heltid. Jag skulle inte klara av att jobba om jag inte hade mina skor som jag har idag.

Är det något som skulle sätta stopp för min framfart så är det mina fötter !


 

Men annars mår jag rätt bra och fortsätter att leka i mitt grafikprogram.

På hemsidan hamnar det jag gör, bara att skutta dit och titta om ni vill. Länk hittar ni här på bloggen i menyn.  

Ska nu fortsätta min dag. Får se vad det kan bli. Blir i alla fall palt till middag idag.


Nu får ni ha en fortsatt härlig fredag.


 


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards