Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Corina - 16 november 2012 19:28

Ja exakt, fredag igen, redan ! Inte klokt vad tiden går fort. Hinner liksom inte riktigt med.

Idag har det varit arbetsdag för min del. Började kl 06.45 och slutade kl 15.45

Fortfarande har vi inget kök på avdelningen så röran består. Men det fungerar ganska bra ändå.

Man får se fram emot att det blir bättre när det är klart.


   


Ett givande medarbetarsamtal är avverkat idag också. Planerad tid, 30 minuter och det räckte ju såklart inte utan det tog en timme ! Men det var trevligt att få prata ordentligt med chefen utan att det var en massa negativa saker. Hon har ju fått ta tag i en massa trista grejer på avdelningen sedan hon började. Men det känns verkligen bra att hon tog tag i det hela för nu är det roligt att gå till jobbet igen.

Och hon har trotts allt en massa verkligen bra åsikter !

Jag ser fram emot framtiden om man kan uttrycka det på det sättet.

Nu blir det att se till att kontaktpersonalfunktionen börjar fungera som den ska fungera. Med tiden ska det nog bli så bra så !

Som hon uttryckte det : den vi kan göra ska vi göra bra !

Vi kan inte hinna lika mycket nu med de få resurser vi har som vi hann när vi var nästan dubbelt så många.

Men som sagt det vi kan göra ska vi istället verkligen göra bra !

Och det kan jag tycka är en sund inställning till läget idag.


     


I övrigt då.....jag har inte besökt mamma idag men pratat med henne i telefon.

Och hon lät pigg i alla fall. Kan nog tyvärr bli så att hon får åka hem under helgen och det hade jag ju inte räknat med. Blir det på söndag kan jag dessutom inte vara behjälplig eftersom jag jobbar som vanligt.

Imorgon är jag ledig och planerar besök på sjukhuset, får se hur det blir. Mamma skulle höra av sig imorgon igen när hon visste mera om eventuell hemgång.


                   


Och så bjuder jag på lite fler rosor. Måste ju passa på medans dom ser skapliga ut. Rosor brukar ju olyckligtvis inte stå så värst länge.


   


Tycker om denhär färgen på rosorna. Fast rosor oavsett färg är väldigt vackra !


Nu är det således kväll igen då. Dottern är på skoldisco. Hoppas hon har det trevligt. Sonen okuperar Tv:n med sitt Xbox 360 - spel. Han får hålla på ett tag till. Men om någon timme ska jag nog försöka ta makten över Tv:n även denna kvällen.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig fredag kväll.

 Vi ses !     

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards