Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Lucia

Av Corina - 13 december 2009 20:02

Tredje advent och Lucia. Vi firade Lucia med familjegudstjänst i Tavelsjö Kyrka men Luciatåg. Det var barnkören Notseglarna och andra barngrupper som stod för Luciatåget. Efter gudstjänsten var det kyrkfika i församlingsgården. Blåbandsrörelsen stod för detta plus att dom sålde lotter också. Maken vann på en lott och dottern fick välja vinst    .

Efter det har vi varit hemma resten av dagen och inte gjort något speciellt alls. Barnen har varit och lekt med kompisar och vi har slappat   .


Igår jagade maken älg på förmiddagen utan resultat. På eftermiddagen åkte vi ner till min pappa i Hörnefors. Där blev vi kvar tills kvällen, som vanligt. Träffade där min ena syster bland annat och hennes kille + hunden Rocky.Även en av mina bröder blixtrade förbi också   .


Nu är det kväll igen. Barnen har just börjat söka sig till sina sängar. Själv ska jag koppla av nu, igen    . Har ju egentligen kopplat av hela dagen   . Men det kan väl inte bli för mycket av den varan, eller hur  .


Önskar er alla en skön Luciakväll ! 

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

13 december 2009 20:58

Här är en till som har haft en slappardag. Har suttit vid datorn och uppdaterat några hemsidor, sedan var vi bjudna på julbord på Wärdshuset vid gränsen, gott som attans.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

13 december 2009 22:05

Det låter som om du haft en ganska behaglig Luciadag. Ganska skönt när den infaller på en söndag!

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Marianne

Marianne

13 december 2009 22:13

Grattis till vinsten maken fick.
Du verkar ha haft en skön dag utan en massa måsten hela tiden. Ibland så måste man få glida runt eller sitta i lugn och ro.
Ha en fortsatt skön kväll.

http://www.ekoxenskennel.se

 
lillis

lillis

14 december 2009 06:27

Låter som du haft en skön Lucia och ibland så är det skönt att bara få vara
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

14 december 2009 11:19

Hej Corina!er ! Ser att du/ni haft en trevlig o fin helg.Fint att få varit ed på LUCIA-firande...Alltid lika vackert.
Önskar dig en fin vecka med julförberedelser som "tillhör" för oss kvinnor/mammor...
Kram till dej!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
maria

maria

15 december 2009 01:15

Hejsan! Det låter trevligt med Luciatåget. Jag såg inte en enda ljusdrottning på hela dagen men hade annat nice för mig. Det är bra, unna dig en slappardag.
Jag vill Önska dig en God Jul.
Ha det nu så gott, kramizar

http://mormia.dinstudio.se

 
kurrelina

kurrelina

15 december 2009 17:25

Lite vacum ser jag men jag förstår det med både jul, jobb och familj.
Ha det gott och försök tänka på dig själv också.

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

16 december 2009 16:16

Tittar in och önskar dig en fin kväll
Kramis

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

16 december 2009 20:14

Hej !
Hade också en slappardag i söndags. Men det berodde nog mest på att vi hade 40-årsfest för "gubben" i lördags :)
Idag är det vitt även i Halland , får se hur länge det varar ?!
Har skaffat mig en blogg också :) Så jag lämnar adressen till den i adressfältet denna gången.
Ha en fortsatt fin vecka !
Kramiz Camilla "Lillagul"

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

17 december 2009 12:19

Hoppas du har det bra på ledigheten.
Nä, man ska ta det piano. Jul blir det ändå. När pojkarna var små kunde vi vara många på julafton och då blev det mer mängd av maten som tog lite tid.
Härliga bilder från skolans öppet hus. Man saknar detta lite grann.
Advent, lucia och jul har alltid betytt mycket för mig. Jag älskar stämningen.
Jag önskar en riktigt trevlig helg!
Kram på dig

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards