Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Seger

Av Corina - 10 september 2008 09:52

Vi har ju en längre tid fört en diskusion med skolan angående barnens långa väg till bussen,två kilometer.Har ansett att trotts att det är en byaväg är inte våra låg och mellanstadieelever mogna att ensamma drälla ute på denna väg så långt.Oh vintertid är det ingen hit att måsta gå två kilometer i snöyra och kyla.Och som förälder anser jag att jag inte ska behöva kosta på att starta bilen och köra barnen dessa kilometrar när man har rätt till transport via skolan.

Vårt krav var att barnen skulle få taxihämtning här nere utanför vårt hus.Men vi hyste inget större hopp om detta men se det lönar sig att gå ihop och ligga på.....för från och med igår får barnen taxihämtning utanför vårt hus :)

Så man kan faktiskt vinna över skolan ibland....även om det kan ta sin lilla tid då kvarnarna tenderar att mala lite sakta :) 


Önskar er alla en fortsatt härlig dag ! Här skiner solen för fullt och jag ska arbeta kvällen.

 
 
Ruth

Ruth

10 september 2008 10:25

Grattis till barnens bilhämtning, 2 km en väg som är lång i regn och snörusk. Så skönt att slippa köra dom till skolan varje dag, har ni fått ersättning för det ? Det lönar sig att ligga på för att något skall ske.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bloggägaren

10 september 2008 10:28

Nä någon ersättning har vi inte fått utan det har vi kostat på själva då vi sett lite till barnens säkerhet,och vårt eget samvete också då 2 km är en lång väg för framförallt de yngre barnen.

 
lillis

lillis

10 september 2008 17:29

Grattis till hämtningen av barnen, i bland gäller det att man ligger i och nu lönade det sig
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 september 2008 21:13

Grattis till hämtningen. Inte dåligt att få igenom det kravet. Jag har själv fått köra mina pojkar T/R sen de började i mellanstadiet. Och de hade 3,8 km till skolan och det fanns inte en endaste gatlyckta på över 3,5 km, sen skulle de korsa en europaväg utan övergångsställe som ligger nära skolan. Men det var värt varenda körning.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

11 september 2008 08:45

Härligt att ni vann över de som bestämmer.
Kan bara säga GRATTIS!!!
Skönt för barnen att bli hämtade inte roligt att gå 2 km innan man kommer till skolan i ur o skur!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards