Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Lite av varje

Av Corina - 20 maj 2011 14:23

   


Ledig dag igen. Men sedan väntar helgarbete för min del. Men man ska inte klaga eftersom jag varit ovanligt mycket ledig denna veckan.


Lite gammal grafik idag igen :) Jag tycker det var spännande att kika igenom allt jag fått till genom åren. Jisses, det var en hel del jag hittade. På min hemsida ligger det också en massa sedan starten av hemsidan dessutom.


Som vanligt har jag tvättat idag. Rastat snabeldraken har jag också. Och pysslat lite med mina smycken. Ett halsband har det blivit och innan dagen är slut kan det nog hinnas lite till. Igår hann jag få till ett par nya änglaörhängen. Så har jag beställt lite nytt material som jag hoppas kommer hem nästa vecka.


Beställt klippning till dottern och så tid för håltagning i öronen också, hon har redan hål men vill ha ett till på ena örat. Och jepp jag vet att det finns risk för att utveckla allergi när man skaffar hål i öronen :) Men den risken får man ta. Jag har klarat mig och har haft hål sedan jag var 8 år. Numera är jag dock noga med att allt material ska vara nickelfritt, kollar alltid om materialet är testat. 


En indian satt och pratade med sitt barnbarn.

Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet,
avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn,
ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.

”-Den du matar”, sa den gamle mannen


Detta hämtade jag från facebook, bloggvännen Astrid hade lagt ut detta och jag tycker den är så sann denna lilla historia ! 


Nu blir det lite mera pyssel efter det att jag hängt lite tvätt.


Vi ses

 
 
Ruth

Ruth

20 maj 2011 18:03

Det är inte klokt, redan fredag, jag fattar inte att dagarna kan gå i en sådan hiskelig fart.
Mycket av det man gjorde i sitt grafikprogram har fallit i glömska, det gäller att hålla igång lite då och då, synd att mista allt.
Ha en fin kväll och helg / kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
marmor

marmor

21 maj 2011 15:46

Hejsan! Hittade hit via Spanaren. Vilken fin blogg du har! Jättefin Grafik!!!
Kom gärna in och hälsa på hos mig!
http://marmor.zommin.se
Ha en fin dag!
Kerstin(marmor)

http://mormor.zoomin.se

 
calma-s

calma-s

21 maj 2011 22:39

hej där
Vad härligt,att du får drapå smilbanden inne hos mej,härligt att gklädja andra,det gilar jag*L*
Du har varit duktig med snabeldraken du oxå,,visst är det skönt när det är klart
Hoppas du har en bra jobbarhelg
Vi möts igen
kramen från Calma:=))

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards