Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 oktober 2007

En

Av Corina - 3 oktober 2007 18:06

dag på jobbet igen.Jobbat 7 till 16 idag.


Det är verkligen svårt att ge kritik på rätt sätt,speciellt då de allra flesta har mycket svårt att ta kritik,speciellt då den är befogad.När man är trött och less och man upptäcker saker som missats innan helgen är det inte lätt att uttrycka sig diplomatiskt.Man skriver eller säger det som just då känns och såklart blir det inte bra:( Men jag kan ta det också eftersom jag vet att jag uttryckte mig lite luddigt.Men vissa saker får man bara inte missa tycker jag,saker som man alltid måste göra inför helgen,det är min åsikt och min kritik var inte riktad till någon speciell utan en allmän kritik till alla på avdelningen.

Nåja jag hoppas nu att det ska fungera det mesta med ändrade rutiner.Jag är lite lur på att detta beror på att vissa saker gjorde en viss person och nu har denna slutat.Då är det lätt för övriga att missa detta.

Avdelningen har bytt personal ganska friskt det senaste året eftersom många gått i pension.Det som alltid varit så självklart är inte det för all ny personal.Lätt att glömma när man som jag själv "ingår i möblemanget", dvs jobbat en evighet:)Det är så lätt att ta allt för givet man glömmer hur det var att komma ny till en arbetsplats.

Man lär så länge man lever det är då en sak som är säker! Och det är aldrig fel att rensa luften bara det inte blir kvarstående gnabb och osämja.

Jag lär väl märka detta skulle jag tro men jag hoppas inte att det ska bli kvarstående osämja,det har vi haft tillräckligt av de senaste åren tycker jag:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards