Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 oktober 2006

Av Corina - 8 oktober 2006 07:49

då man bevisligen inte trivs på jobbet?Jag bytte avdelning för ca 1½ år sedan.Detta för att jag jobbat i 20 år med dementa som har komplikationer.Ville jobba med sjukhem och trodde detta var en bra chans då en ny avdelning skapades på min arbetsplats.Ack vad jag bedrog mig.Inte blev det då arbetsro,snarare tvärt om!Nu är det två i personalen som förgiftar tillvaron på hela avdelningen.Dom pratar skit bakom ryggen på oss alla och ger sig till och med på vissa direkt med anklagelser.Dom till och med skriker och svär helt omotiverat.Det är definitivt ingen trevlig miljö att arbeta i för tillfället.Vi har haft många förändringar men alla förändringar är inte av ondo som dessa två vill ha det till.Vi har fått utökat ansvar och ökat inflytande också om man tar tag i saker på rätt sätt.Man måste kunna prata igenom saker och man måste kunna kompromissa.Jag kan inte få igenom allt jag vill.Så är det bara,det är inte endast en eller två som ensamma ska styra på en arbetsplats.Som det nu är får man skit för allt man gör och allt man tycker.Vad man än säger så är det fel.Vet inte hur länge man orkar med detta.Vi hade samma problem innan semestern detta år och hade då en träff med hela avdelningen.Det blev bättre men varade bara över semestern,nu är det värre än någonsin!Jag kan förstå att dessa två är trötta och less på jobbet,båda två närmar sig pensionen.Men all övrig personal ska väl inte behöva lida för att dom två inte orkar med jobbet? Orkar man inte med jobbet måste man ju ta tag i detta problem själv.Be om förflyttning till lättare avdelning till exempel eller söka hjälp på annat håll.Nu har vi pratat med chefen om detta ännu en gång.Börjar bli dags för personliga samtal tycker jag.Att sammla hela avdelningen en gång till verkar inte lönt i detta läge,inget löste sig ju förra gången.Vi vet ju var problemen ligger och det börjar bli akut att lösa dessa då stämningen på avdelningen är körd i botten just nu.Vi är många som snart inte orkar vara kvar längre på grund av dessa två "terrorister".

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards