Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2021

God morgon igen då....

Av Corina - 24 maj 2021 09:03

 

Så var det måndag igen då och startar upp ännu en arbetsvecka. Och nu passar det för solen att titta fram igen efter en helg med lite dåligt väder. Å andra sidan har jag kunnat stanna inne i helgen och se på hockey-VM utan dåligt samvete :)

Hockey-VM just ja, det är väl lite av en sorglig sak för Sverige i alla fall. Inget nöje att se på när Tre Kronor lite sådär lamt åker runt i rinken och släpper in mål. Nä detta VM kan ses som förlorat för Sveriges del i alla fall.

Men det finns ju andra lag att njuta av tack och lov...får hoppas Finland lyckas bättre istället. 


 

Pandemin rullar vidare, men verkar lite lamare nu ändå. Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll med smittspridningen så man kan börja leva lite i alla fall. Maken får sin andra spruta nu på onsdag. Känns bra, själv har jag ju fått mina två sprutor för länge sedan. Och tar ju covid-test minst en gång i veckan fortfarande så jag vet att jag är fri från smittan.

 

Sommar....semester.....ja vad ska man tro om semestern egentligen. Verkar rulla trögt denna vår med anskaffande av vikarier tycker jag. Vi har väl vad jag vet bara en än så länge och vi går snart in i Juni månad.

Dessutom har man ruckat på perioderna en vecka detta året så vi börjar veckan efter midsommar. Det tror jag kommer att straffa sig i slutet på andra perioden som kommer närmare skolstarterna. Risken ökar att vi får gå underbemannade sista veckan för att vikarierna helt enkelt vill ha lite ledigt innan skolan startar igen.

Vi får troligen problem med den femte veckan som de som har andra perioden vill ta ut.

Men som sagt, den som lever får se. Olyckligtvis har jag första perioden denna sommar :(


 

Annars känner jag mig lite luddig efter en natt med katastrofalt dålig sömn. Tror klockan var nära halv två innan jag äntligen lyckades somna och efter det har jag ändå vaknat varje timme tills jag steg upp kvart i sju.

Men dagen ska väl gå ändå skulle jag tro.


 

Får önska alla en trevlig måndag.

Cyberkram !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards