Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 4 januari 2021

Morgon igen då....

Av Corina - 4 januari 2021 06:47

 

- 10 grader ute denna dagen. Har varit minusgrader hela denna helgen. Så mycket härligare med minusgrader än plusgrader och regn kan jag ju säga.


Efter en riktigt trist fredag på jobbet var det underbart att gå hem kl 16 och veta att man var ledig i två dagar.

Och som vanligt går dessa två dagar väldigt fort så idag är det då måndag igen och ny vecka startar.

Jobbar denna veckan sex dagar av veckans sju dagar. Full utdelning kan man väl säga.

Coronan jobbar vidare, är inte roligt alls. Man jobbar ständigt med en rädsla för att man ska vara nästa drabbade.

Man kämpar på med munskydd och förkläde och tvättar och spritar händerna så ofta att snart har man väl inga händer kvar ! Man försöker ta hand om händerna hela tiden men det är inte lätt.

Efter varje arbetspass är det lika underbart varje gång att få ta av sig munskyddet och kunna andas riktigt frisk luft när man stiger ut genom dörren. För det är skitjobbigt att andas via munskyddet hela dagarna även om man byter munskydd.

Jag är glad att jag inte måste åka kollektivt. Uppskattar att sätta mig ensam i min bil och köra hem till min väntande familj, som oroas lika mycket som jag över att kanske bli smittade.


 

Det är jobbigt, denna ständiga oro......man drömmer till och med om detta skitvirus.

Och jag blir faktiskt besviken på de som smutskastar vaccinet utan anledning.

Säger inget om de som ha allergier och inte vill ha vaccinet, det är en helt annan sak !

Men det är tydligen många som fortsättningsvis vill leva isolerade och springa runt i munskydd med spritflaskan i högsta hugg och fortsätta att belasta vården.


 

Jaja, livet är som det är.....bara att fortsätta kämpa på tydligen.

Fast livet är allt utom trevligt just nu.

Bara att fortsätta hålla distans där det går och i övrigt fortsätta kämpa med detta förbannade munskydd.


Hoppas ni får en härlig måndag där ute.

Skickar en cyberkram som vanligt !


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards