Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 december 2020

Julafton 2020

Av Corina - 24 december 2020 07:23

 

Julafton kom även detta året, trots Coronans härjande.

Och jag har försökt sprida lite julglädje trotts att jag inte själv uppskattar julen som många andra gör.

Och julen fick väl inte den bästa starten för min del.

Ett migränanfall natten mot idag däckade mig igår. Skulle ha jobbat men eftersom nattens sömn helt uteblev så fick jag stanna hemma.

Idag känns det bättre så det blir nog julafton här med detta året.


Årets speciella tanke går till våran momme som trillat x2 och får fira julen på sjukhuset med en ny höftled.

Hoppet är att rehab ska gå bra så hon får åka hem innan nyårshelgen.

På grund av denna förbannade corona blir det inga sjukbesök och inget nyårsbesök heller vilket naturligtvis är väldigt trist. Det är tur att det finns telefon och anndra digitala medier och momme, du har en julblomma som väntar på dig där hemma !


 

Till oss kommer endast dottern Alma hem denna julafton (sonen bor ju hemma). Hon stannar några timmar och åker sedan hem till sin Josh igen.

Men lite julmat ska vi väl kunna fixa till som vanligt. Skinka, sill, prinskorv,köttbullar bland annat som vanligt.

Det enda jag gjort själv denna julen är köttbullarna.


 

Och så får jag hoppas att julklapparna jag lämnat på avdelningen glädjer den som får dom.

Får jag väl veta när jag kommer till jobbet imorgon  bitti.


 

Coronan ställer till det, verkligen.

Jag försöker verkligen att göra det bästa som det är just nu.

Men för min del som redan är lite negativ under julen blir det ju inte bättre av denna corona.

Får kämpa lite extra för att själv behålla en positiv anda och försöka sprida glädje till alla de i min omgivning också.

Vet inte men jag tror och hoppas att jag lyckas, med mina bilder och med de presenter jag fixat. Önskar att man orkade göra mera men jag måste ju orka själv också.


Jag försöker hålla distans där det går (med ett leende).

Använder munskydd om det behövs (dock alltid på jobbet).

Begränsar mitt umgänge.

Springer noll och nästan inget i affärer ( handlar mat och var in på Media Markt och köpte en telefon).

Åker aldrig kollektivt (kör egen bil).

Tvättar händerna i tid och otid (använder handsprit också).

Reser ingenstans i dessa tider (kör till och från jobbet).


Och jag räknar med att andra runt mig också gör dessa uppoffringar, för att stoppa denna smitta.

Och när det så blir dags kommer jag att vaccinera mig ! För jag vill få stopp på detta så vi alla kan återuppta våra liv !


Med dessa rader hoppas jag att ni alla där ute får en fridefull jul !

Cyberjulkram till er alla !


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards