Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 21 december 2020

Mot ljusare tider......

Av Corina - 21 december 2020 08:17

 

Idag vänder det. Nu går vi mot ljusare tider igen. Värsta tiden har vi avklarat då.

Helgen har passerat även denna gången och jag går in i en skitvecka kan man väl säga som innefattar julen.

Jobbar nu 3 dagar varav två kvällar, så lyckades jag få till ledigt på julaftonen eftersom resten av julhelgen hamnar på en arbetshelg. Jobbar 4(!) dagar över helgen denna gången vilket jag aldrig lägger själv. Måndag har tydligen tomten lagt till och fy fan säger jag, har tur om jag verkligen orkar med den dagen efter helgen.

Får jag migrän är det då inte mitt fel......


 

Fjärde advent var det ju igår men hann inte med att blogga under gårdagen. Alternerade mellan soffan, tvättstugan och köket under gårdagen.

Tvättade eftersom jag inte tvättade min senaste lediga dag vilket straffar sig med ett gigantiskt tvättberg.

Soffan nyttjades för att bli färdig med klapparna till avdelningen och det hann jag faktiskt. Klapparna färdiga och inslagna med andra ord.

Köket, ja köttbullarna skulle ju fixas till och även söndagens middag.

Köttbullarna blev ovanligt fina denna gången och återfinns nu i kylskåpet färdiga att stoppas i munnen.

Middagen blev spagetti och köttfärssås som smakade utmärkt (tyckte jag).


 

 

Mina andra par tofflor blev också färdiga under dagen. Så nöjd faktiskt. Ska göra fler par men i större storlek. Gubben kanske vill ha ett par varma tofflor också.


     

Påbörjade ett par vantar också även om jag inte gillar att sticka vantar. Tummen brukar aldrig bli bra tycker jag.

Men det kanske handlar om träning ?  


 

Simba ska ju vara med också, får inte glömma :) 


Och pandemin härjar vidare i världen, vad annars ?

Och alla pratar om dessa munskydd så jag blir bara less på det.

Där man inte kan hålla distans är det nog bra med munskydd, om ALLA använder det och sköter det på rätt sätt.

Vad hjälper det om några använder skyddet och inte en del ? Väldigt lite faktiskt.

De som använder munskydd skyddar andra, men dom är själva inte skyddade så länga övriga inte använder munskydd (på rätt sätt).

Och av någon outgrundlig anledning så verkar det som vissa tror man kan strunta i att hålla distansen bara man använder munskydd. Är dom helt dumma i skallen eller ?

Och snälla, tar man av sig skyddet SKA det kasseras och ett nytt ska apliceras efter att man spritat händerna.


! Håll distans!

!Tvätta händerna med tvål och vatten, använd handsprit då handtvätt inte är möjlig!

!Umgås endast med ett fåtal nära vänner!

!Res INTE!

!Undvik att handla i butiker (mat och mediciner undantaget)!

!Skippa resturangbesöken!

!Undvik kollektivtrafiken om du inte måste använda den!


Snälla, fortsätt att respektera råden du får.

Detta för att skydda dig OCH andra.


Tillsammans fixar vi detta, eller hur ?


Cyberkram !


 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards