Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 december 2020

Så blev det morgon igen då.....

Av Corina - 17 december 2020 08:00

 

Torsdag morgon. Börjar klockan 12 idag och slutar klockan 21.

Efter gårdagens något kaotiska morgon var det underbart att komma hem och äta middag för att sedan landa rumpan i soffan med en stickning i näven.

Kroppen har fått lite vila och det känns lite bättre än igår när jag kom hem.


Mitt mobilfodral till nya mobilen kom igår, lycka !

Mobilen fungerar bra men tycker batteritiden är lite av en besvikelse.

Vi får väl se med tiden.


 

Simba, sover som han gör han. Njuter av att nu ha en helt egen soffa.

Och som vanligt sover han ett tag för att sedan gå ut och stanna ute under natten. Det är fortfarande inte för kallt ute för hans nattliga äventyr.


 

Ja julen närmar sig med stormsteg, även hos mig. Men stressen är minimal.

De julklappar som ska slås in är de jag brukar ha med mig till jobbet.

I övrigt blir det inga julklappar utan blir nog lite pengar till telningarna skulle jag tro så får dom fixa det dom vill ha själva.

Min julklapp blev ju nya mobilen.


Jobbet, ja vad ska man säga. I dessa tider styrs det av gigantiska restriktioner kan man väl säga. Fullt upp med att försöka hålla reda på vad man får göra och vad man inte får göra tycker jag.

Naturligtvis förstår man varför men det är verkligen inte roligt att jobba just nu. Det är enbart jobbigt !

Men å andra sidan har avdelningen hittills klarat sig från denna smitta, men tror inte det helt och fullt beror på alla restriktioner ändå. Jag tror det helt enkelt beror på den personal jag arbetar med ändå. Många är gammla rävar på avdelningen som tillbringar ledig tid hemma för det mesta och är lika försiktiga privat som på jobbet.

Träffar enbart några få nära hela tiden (själv träffar jag nästan ingen förutom maken, sonen och dottern någon enstaka gång). Kör egen bil till och från jobbet och är ensam i bilen vilket jag tror är ypperligt i dessa tider.

Handlar på tider när det är lugnt i den lokala butiken (undviker att gå in i affären när jag kör från jobbet då det är värsta rusningen).

Avdelningen är i alla fall totalt isolerad från övriga avdelningar. All kontakt sker via telefon åt alla håll.


Nåja, livet rullar på kan man väl säga trotts allt. Coronan stoppar det mesta men man får göra det bästa av eländet.


Får önska alla en underbar torsdag !


Tvätta händerna ofta.

Träffa och umgås enbart med några få personer.   

Undvik kollektivtrafiken (om du kan).

Res ingenstans, stanna hemma.

Undvik att handla i affärer i onödan (mat och medicin behövs ju).

Håll distansen.


Cyberkram !


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards