Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Gårdagens syssla

Av Corina - 1 mars 2013 08:30

Bytte ju egentligen dag för att vara med mamma. Men detta blev ändrat eftersom dottern hade frilufsdag och skulle iväg och åka slalom på Buberget i Vindeln. Och pappa kunde inte följa eftersom han hadde en läkartid kl 13 som inte gick att ändra.

Skidhyra gick utan problem, skolan betalar det kalaset vilket känns helt ok. Och så bar det iväg ut i backen tillsammans med glada kamrater. Man ser inte till dom annat än då dom kommer och är fikasugna ;)

Strax innan dagens slut försvann dom......vi väntade och väntade där i backen. Och ser hur skotern med pulka åker iväg och en av skolans lärare följer med.....frågan var ju bara vem av flickorna som skadat sig !

Lite orolig väntan på besked var det ju och gissa vad, naturligtvis var det Alma som skadat sig !

Blev en ambulansresa ner till Vindelns Vårdcentral som avslutning på gårdagens övningar. Lyckligtvis var skadan inte så farlig som vi först trodde. En vridning i knät som med vila ska läka ganska snabbt, men man vet ju aldrig med knän, dom är lömska !  Läkaren visade att hennes knä är ganska så glappt så hon rekomenderade att ha knät lindat när hon tränar eller åker slalom. Men man trodde att denna glapphet ska försvinna med åldern.....återstår ju att se. 

Idag for fröken i alla fall till skolan som vanligt och sa att visst det gör lite ont men inte så farligt. Men jag funderar jag eftersom hon har en lite för hög smärttröskel denna tös ! Hon mörkar ganska bra den mesta tiden vilket gör att man ofta får försöka läsa mellan raderna.

Nåja ingen allvarlig skada i alla fall så nu ser vi fram emot sportlovet, som om vi har tur kan bjuda på lite slalom uppe i Sorsele bara vädret tillåter detta vill säga. Semester har jag i alla fall hela nästa vecka !!!!!!!


Idag står det arbete på schemat, 12 - 21 och det ska nog gå bara bra det med !

Efter gårdagens ambulansåkning tackar man högre makter att det trotts allt inte var värre än ett stukat knä !


Ha nu en fortsatt bra fredag.

Vi ses !


 

 
 
Spanaren

Spanaren

1 mars 2013 09:14

Tur i oturen med Alma. Men ska hon verkligen kunna åka slalom till veckan?!?! Här är barnens sportlov inne på den sista dagen. Skönt för dig att äntligen få vara ute och ha semester för det är du väl värd. Hoppas att allt går bra för din mamma också så att du inte behöver ställa in din slalomvecka. Håller tummar och tår att ni alla ska få må så bra som det bara går/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
tulipaner

tulipaner

1 mars 2013 15:10

Hej!
Tack och lov var det inge hemskt som hände ,förstår din oro.
och som du skriver knän kan vara lömska.men hon har ju gått till skolan ,så det ju bra!
Ja,det som att det alltid ska vara något.

skönt med semester ,det bara börja njuta när du går av ditt pass idag!

trevlig helg/kram

http://tulipaner

 
Ruth

Ruth

1 mars 2013 18:31

Ett så trist avslut på Almas friluftsdag, vilken tur att det inte blev så allvarligt så hon blev gipsad och fick linka med kryckor.
Hoppas knäet är återställt tills ni skall åka slalom i Sorsele under sportlovet. Skönt med en vecka ledig för dig, passa på att njut !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

 
TantGlad

TantGlad

2 mars 2013 08:15

Tur att det inte vart så allvarligt!
Semester nästa vecka, vad skönt. Man behöver lite ledigt ibland.
Ha en jättefin helg
kram! från bustanten.

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

2 mars 2013 17:43

kan tänka mig du blev orolig och så skönt att Alma inte skadade sig värre
men en knä-vridning är nog besvärligt det och kan göra rejält ont
ha de så gott och ha en fin semestervecka
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
Astrid

Astrid

4 mars 2013 14:02

Ja fy det där med hög smärttröskel känner jag igen
Vår son när han var i tonåren gick omkring med en bruten arm
Inte förrän han åkte bob med någon och gjorde illa sig på nytt så vi åkte iväg med honom då blev det upptäckt
Vi pratade om det i söndags, han tyckte inte att det gjort ont men armen lydde inte ???

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards