Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Ny vecka

Av Corina - 25 februari 2013 18:39

Ja så var det måndag igen och en ny vecka !

Och vad ska jag blogga om denna dag då ? Egentligen har jag inget vettigt att blogga om.

När jag arbetar hel dag är jag rätt mör när jag äntligen kommer mig hem.

Och på jobbet är det mesta sig väldans likt kan jag tycka. Man springer för fulla muggar konstant, har knappt tid till att sitta ner och ta en kopp kaffe.

Har en massa saker som skulle behöva bli gjort. Hade idag tänkt få till ett aktuellt status på en av mina boenden. Detta status behövs förnyas när saker och ting förändras och ska vara aktuellt när man gör uppföljningen på genomförandeplanen.

Men hur ska man hinna när man mitt i allt ska infinna sig på ett möte om Senior Allert.....ett möte som i mina ögon var totalt värdelöst och slösade bort en hel timme av dyrbar tid som vi inte har :(

Ett möte där vi endast upplyste om att vi inte har tid till alla dessa förbannade papper som hela tiden ska fyllas i och som någon idiot beslutat om att vi måste fylla i istället för att göra det som behövs, ta hand om våra gamla och sjuka !

Senior Allert är en skala som vad jag fått mig upplyst om ska användas gemensamt i hela landet för att säkerställa en god vård....eller något ditåt. Och so far so good kan man väl säga. Tanken är väldigt god och skalan är användbar, självklart ! Men när den tar värdefull tid för oss på golvet från de boende ställer jag mig tveksam till det hela ! 

Det ska göras aktuella status, genomförandeplaner, senior allert och allt detta tar en väldig tid att få till och den tiden finns inte då dom ständigt plockar bort personal !

Det sätts upp mål för våra boenden som hela tiden får stryka på foten och eftersom dessa mål inte blir uppfyllda på grund av tids/personalbrist blir det att upprätta avvikelserapporter som vi inte heller har tid att göra på grund av tids/personalbrist ! Man får snart börja skriva avvikelserapporter på avvikelserapporterna.......

Man går hem från jobbet varenda dag med ett dåligt samvete för att man inte alls hunnit det som ska/borde göras !!


 


Imorgon är en ny dag och en ny arbetsdag i alla fall. Jobbar kort kväll, 16 - 21.


Ikväll blir det inte så mycket mera än att ta det lilla lugna och försöka hämta nya krafter faktiskt.

Vädret har varit fantastiskt även denna dagen, sol och varmt ! Hoppas på fler sådana dagar så man kanske kan vara ute lite mera. Kanske lufta kameran lite oftare. Har varit dåligt med fotograferandet under en lång tid nu. Mest blivit Ulla man fotat här inne :)


Ha nu en härlig kväll.

Vi ses !


 

 
 
kristinakicki

kristinakicki

25 februari 2013 19:32

Vilken vacker kyrka du visar.
Man skulle vara Indian. då är det ett handslag som gäller. Indianerna kallar oss för pappersfolket.
Jag bara undrar vart tog alla kontorister och vaktmästare vägen.
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 februari 2013 06:24

Vilka vackra foton.
Har hört från stället där jag jobbade att det är bara pappersarbete som gäller dom hinner knappt med dom boende, hur har det kunnat gått så snätt.
Ha en bra vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
tulipaner

tulipaner

28 februari 2013 11:36

Hej !
lyssnade på karlavagnen igår ,just om vården.bra saker som att jag tyckte att dom tog folket på golvet lite dumt,det ju inte deras fel att det tryter.det ju ledningen högre upp.

en hon var tuff,hon tyckte politikerna alt skulle ta och ge av sina manager,hon hade nått exempel på hur mycket dom tog ut i usa på det.tyckte jag var suveränt sagt .det där skon klämmer!

snygga bilder/kram

http://tulipaner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards