Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Arbetsdag

Av Corina - 17 april 2012 09:13

Lätt huvudvärk även idag men inget som hindrar från att jobba i alla fall. En alvedon löser det problemet. Har vikt tvätt idag på morgonen. Men det finns mera att vika när det torkat. Morgondagens kvällsarbete efter ordinarie arbetsdag skulle jag tro :)

Morgonkaffet är urdrucket och frukost avklarat. Barnen är i skolan och maken iväg för att lämna blodprover. Dels det vanliga PK-provet men också en koll för gikten. Medicinen har dock fungerat bara bra !


 

Ute blåser det och man har varnat för snöfall under kvällen. Dubbdäcken sitter kvar på bilen av den anledningen. Kan inte begripa hur man kan lagstifta om sommardäck från 15 april ! Rent sjukt i mina ögon eftersom det sällan är helt riskfritt här uppe hos oss redan då. Men så här blir det då lagvrängarna sitter på fina rumpor nere i Stockholm ! Man glömmer att vårt  land är avlångt. Miljötänk, jovisst i all ära men är inte säkerheten lite mera värd ändå kan man tycka ? Eller är människoliv inget värt idag ? Puckon säger jag !



Nu får ni ha en fortsatt härlig dag, snö eller inte ! Vi ses. Kram ! 
























 
 
mariafoto

mariafoto

17 april 2012 12:59

Hoppas att huvudvärken släpper..
Jag har också dubbdäcken kvar, och kommer att ha det ett tag till. Åtminstone tills vi har varit uppe i fjällen en sista sväng innan sommaren. Lagen säger att man ska byta till sommardäck om inte risk för is, modd osv finns, så med andra ord så blir det som vanligt. Byte typ i maj :) kramar

http://mariaselberg.se

 
lillis

lillis

17 april 2012 13:10

Hoppas att huvudvärken släpper och att du får en bra dag på jobbet
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Vännen Bengt

Vännen Bengt

17 april 2012 21:41

Jo men du får glädjas åt att det finns något där innaför skalet att ha ont i! Här väntas också snö till helgen så dubbdäcken har jag på! Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 april 2012 08:39

Hoppas du fick en fin eftermiddag/kväll på jobbet fast du hade huvudvärk.
Ha en fin onsdag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

18 april 2012 09:00

Hoppas att du Corina mår bättre idag..och slipper huvudvärken!!!
Hoppas att det slutar snart att snöa!!! Ni har väl vinterdäcken kvar på bilen/bilarna....?
Kram!!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
carri

carri

19 april 2012 07:41

Godmorgon ! Nog är det lustigt att en lag om vinterdäck finns spikat till ett datum, när vi har ett så olikt väderklimat i landet, Här uppe byter vi inte förrän till första maj och om jag inte nu har helt fel så är det tillåtet. Har aldrig hört något annat.

Hoppas att skallebanken har släppt.
kram Carina

http://carri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards