Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Torsdag

Av Corina - 6 januari 2011 16:56

Dagarna verkar gå lika fort detta året som förra året :)

Jag har varit ledig två dagar nu. Igår blev det en tur upp till mamma i Strycksele så större delen av dagen försvann där. Trotts allt hann jag tvätta en del, bland annat mina träningskläder som jag behöver imorgon.

Idag har det varit lite av varje. Har hjälpt min dotter med att skaffa en egen sida på zoomin, http://grodden.zoomin.se . Får se vad det blir med den sidan, om hon bloggar något eller inte.


I mitt tidigare inlägg idag visar jag lite nya smycken. Så har jag lagat middag och vi har nu ätit också. Blev kyckling, bulgur, sallad på tomat,gurka och en grön sallad plus wokgrönsaker också. Till det drack jag vatten och gubben tog en öl idag. Dottern har inte ätit ännu, hon är ute och åker skridskor med grannarna.Hon kommer väl så småningom och är hungrig, om hon nu inte snikar till sig middag hos grannen vill säga.


Imorgon är det arbetsdag igen och så jobbar jag hela helgen, även måndagen om nu min lite nötta kropp orkar med måndag vill säga. Efter en tuff arbetshelg brukar inte lederna vara riktigt i form för måndagen men den som lever får se. Är inte så lätt att bara stanna hemma heller då man vet hur mycket arbete det är en måndag på avdelningen. Sedan jag började styrketräna har jag dock blivit aningen bättre i leder men långt ifrån helt bra. Ryggen och axlarna klagar fortfarande när jag jobbat mycket. Så man får väl se hur det känns på söndagen........

Jag planerar i alla fall styrketräning imorgon efter jobbet, slutar kl 12 nämligen. Sedan får jag se hur det blir på lördag när jag är ledig fyra timmar mitt på dagen. Kan bli ett pass då också, styrketräning eller kanske cykling. Och så får man hoppas på att vågen pekar åt rätt håll också.


Vi ses !

 
 
Henry

Henry

6 januari 2011 17:16

Hej!
Det är aldrig fel att hålla igång. Ta bara inte i för mycket!

Kramar!

http://carinochhenrysblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

7 januari 2011 00:18

Jag önskar er en god fortsättning på det nya året
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Margit

Margit

7 januari 2011 14:51

Ja du jobbar och sliter. "En annan"..har ju semster tom 31 jan..när jag då kliver av..och "går i pension".
Här har vi haft snö och snö..och åter snö. Men nu idag har solen skinit...eller är väl uppe fortfrande. Känns skönt att vi "går mot ljusare tider"....
Kramen till dej min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

8 januari 2011 14:25

Styrketräning är härligt höll på för några år sedan, rann tyvärr ut i sanden , men när jag läser om hur du tränar så blir jag lite sugen igen.
Ha det gott

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

8 januari 2011 17:36

Du håller igång som aldrig förr. Fina nya smycken har du hunnit med också, tränar, jobbar och pysslar hemma. Snart måste du byta batterier dom urladdas snabbt. Önskar dig en god fortsättning på det nya året.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards